Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، به همت تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج مهریز و تشویق خانواده و سعی و تلاش مربی ،عرفان پلویی بسیجی نونهال مهریزی به عضویت تیم ملی تنیس روی میز درآمد.
بنابر گفته مسئول تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج مهریز این اتفاق برای اولین بار در استان یزد بوده و جای بسی خوشحالی برای جامعه ورزش شهرستان مهریز و استان یزد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است

ایتنا - ضربان قلب در حالت عادی و در استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام، سلامت قلب و طول عمر است. ضربان قلب را می‌توان با تمرینات بدنی شدید و تمرینات هوازی سبک تنظیم کرد.
قلب قوی و سالم قلبی نیست که صرفا هنگام ورزش و فعالیت بدنی خوب کار کند. بررسی عملکرد قلب هنگام استراحت نشان می‌دهد که قلب در این وضعیت نیز بر طول عمر و تناسب اندام تاثیرگذار است. 

به گفته دکتر ادو پاز، متخصص قلب و عروق، ضربان قلب در حالت استراحت (یعنی تعداد ضربان قلب در دقیقه، وقتی که به حالت آرام نشسته‌ یا دراز کشیده‌اید) نشانه‌‌ای از سلامت کلی و تناسب اندام است.  

به گفته او، ضربان قلب در حالت استراحت گویای چیزهای زیادی درباره وضعیت قلبی و عروقی است. همچنین، برخلاف آزمایش‌های دیگر قلب مانند وی‌اُتومکس (VO2 max)، نیازی نیست به آزمایشگاه رفت تا آن را دقیق مورد بررسی قرار داد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، امروزه با ورود فناوری‌های جدید، مانند ساعت‌های هوشمند، ردیابی ضربان قلب چندان دشوار نیست.
  چرا ضربان قلب در حالت استراحت مهم است؟
مایک تامسون، مربی ورزشی خصوصی و همچنین مربی دوندگی، می‌گوید که در ارزیابی ضربان قلب در حالت استراحت، ضربان کمتر نشان‌دهنده سلامت و تناسب اندام است.

او می‌گوید، ضربان قلب پایین در حالت استراحت نشان‌دهنده این است که قلب مجبور نیست برای حفظ عملکرد بدن بیش از حد کار کند. ضربان بیشتر قلب نشانه استرس، استراحت کم، التهاب، یا اختلال قلبی عروقی است.

به گفته پاز، ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه نشان‌دهنده ضربان قلب طبیعی در حالت استراحت است.

قلب ورزشکاران، به ویژه در ورزش‌های استقامتی، در حالت استراحت  ۴۰ بار در دقیقه می‌تپد.

کیت برد، فیزیولوژیست ورزشی، می‌گوید، نگران ضربان قلب در حالت استراحت نباشید، چراکه تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند کیفیت خواب، استرس یا میزان آب‌رسانی به بدن است.
  چگونه می‌توان ضربان قلب در حال استراحت را بهبود بخشید؟

بافت قلب ماهیچه‌ای است و می‌توان مانند عضله دو سر یا چهار سر، با ورزش آن را قوی‌تر و کارآمدتر کرد. همان‌طور که قلب را قوی‌تر می‌کنید، کارآمدتر می‌شود؛ به این معنی که برای حفظ عملکرد بدن نباید بیش از حد کار کند.

هم سخت تمرین کردن و هم تمرین سبک، هر دو، برای قلب مفیدند. بنابراین ترکیبی از هر دو تمرین کارساز خواهد بود.

تامسون تمرین بدنی با مجموعه تمرینات متنوع را همچون سرمایه‌‌گذاری برای سلامت قلب می‌داند. او ۸۰ درصد زمان را به تمرین با سرعت ثابت و سبک اختصاص می‌دهد و ۲۰ درصد باقی‌مانده را به تمرین بدنی شدیدتر.

تامسون توصیه می‌کند، تمرینات هوازی سبک انجام دهید تا در حین آن قادر به انجام دادن کارهای دیگر هم باشید. همچنین هفته‌ای یک یا دو بار شدید تمرین کنید، طوری که نفس کم بیاورید.  

دیگر خبرها

  • جدیدترین آپدیت بدنی سیمپسون ها در باشگاه!
  • جدیدترین آپدیت بدنی سیمپسون ها در باشگاه! (عکس)
  • گلریزان مهریزی‌ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر
  • ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • راه اندازی پویش خانه دوست کجاست در شهرستان زارچ
  • ترویج فرهنگ افطاری ساده در پویش خانه دوست کجاست
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است