Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانعلی گرایلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جلوگیری از بیابانی شدن مراتع شمالی گنبدکاووس و ورود پدیده ریزگردها به این شهرستان که منشاء آن کشور ترکمنستان است، طرح بوته کاری مراتع در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: براین اساس، امسال 700 هزار بوته از گونه های آتریپلکس، آگرو پایرون، النگاتوم، خارشتر و قره داغ که در ایستگاه تولید نهال چپرقویمه گنبد تولید شده در سطح یک هزار هکتار از مراتع گنبدکاووس کشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرایلو اضافه کرد: سال گذشته نیز 1200 هکتار از مراتع شمال گنبدکاووس با هزینه افزون بر 20 میلیارد ریال و 11 هزار نفر روز فعالیت، بوته کاری شد.
وی تصریح کرد: تغییر اقلیم و خشکسالی های پیاپی از مشکلات اصلی در بیابانی شدن مراتع و ایجاد مشکلات برای کشاورزان و دامداران ساکن در مناطق شمالی گنبدکاووس است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس ادامه داد: برای مقابله با خطر بیابانی شدن مراتع، ذی نفعان این منابع، روستانشینان و تشکل های مردم نهاد نیز باید همکاری بیشتری برای حفظ این منابع خدادادی داشته باشند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و افزون بر 330 هزارهکتار مرتع درشرق استان گلستان واقع است.
/3039//1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 استان گلستان ترکمنستان خشکسالی منابع طبیعی و آبخیزداری مردم نهاد منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان