Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:55:23 GMT

رضا چنانی رئیس اداره میراث فرهنگی شوش شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۴۹۸۸

رضا چنانی رئیس اداره میراث فرهنگی شوش شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم میراث فرهنگی شهرستان شوش امروز با حضور مقامات استانی و شهرستانی برگزار و از خدمات سعید دیناروند تقدیر و رضا چنانی به عنوان رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش معرفی شد.

رضا چنانی دارای درجه تحصیلی دکتری تخصصی و رئیس دانشکده باستان‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با سوابق روشن در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دارای مقالات علمی ملی و بین المللی نمایه دار است.

وی پیش از این، مسئولیت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش را تا سال٩٣ تجربه کرده بود و از فعالیت های ماندگار وی در آن دوره مدیریتی، تکمیل پرونده ثبت جهانی شوش و معرفی آن به سازمان یونسکو، انتخاب شهرستان شوش طی ٨ سال متوالی به عنوان «شهر اول» در خدمات رسانی ستاد تسهیلات نوروزی، تأسیس و راه اندازی دانشکده باستان شناسی و تبدیل کنونی آن به قطب علمی منطقه ۱۰ آموزش عالی وزارت علوم، راه اندازی باغ موزه، بیشترین آمار جذب و استخدام و تَمهید ادامه تحصیل پرسنل تا مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

بر اساس تقسیمات کشوری، شهرستان شوش یکی از شهرستان‌های شمالی استان خوزستان با جمعیتی بالغ بر ٢۰۰ هزار نفر می باشد. این شهرستان از سه بخش شاوور، بخش مرکزی و بخش فتح‌المبین تشکیل شده و مرکز آن شهر شوش است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر باستانی و تمدنی شوش جاذبه‌های تاریخی مهمی هم‌چون زیگورات چغازنبیل، کاخ آپادانا و کاخ اردشیر(شاوور)، قلعه باستان‌شناسی و موزه شوش و نیز جاذبه‌های مذهبی هم‌چون آرمگاه دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی، منابع عملیاتی فکه و یادمان شهدای فتح‌المبین، سواحل رودخانه‌های دز و کرخه و مناطق جنگلی حاشیه آن و ده‌ها جاذبه‌ گردشگری دیگر را دارد و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در ایام گوناگون سال می‌باشد.

کد خبر 4430867

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان شوش مراسم تودیع و معارفه میراث فرهنگی خوزستان اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی حوزه‌ای دقیق و مهم است و اقدامات در این حوزه به عنوان عاملی برای حفط مواریث تاریخی و انتقال آنها به نسل‌های بعدی است و علاوه بر عملکرد‌های یاد شده، در سال گذشته در یک بنای تاریخی نیز به ثبت جهانی رسیده است.
وی افزود: در سال گذشته با توجه به ثبت پرونده کاروانسرا‌های ایرانی در فهرست آثار جهانی، کاروانسرای سنگی صائین نیر به عنوان دومین اثر استان پس از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فهرست آثار جهانی قرار گرفت که فرصت مناسبی برای حفاظت از این اثر مهم تاریخی و جذب گردشگران داخلی و بین‌المللی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پارسال از ۲۵ اثر استان که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید هشت اثر غیرمنقول، هشت اثر منقول، ۶ اثر ناملموس و سه اثر طبیعی بودند و مجموعه تاریخی جمعه مسجد اردبیل نیز به عنوان سومین پایگاه ملی میراث فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز درباره کاوش‌های باستان‌شناسی و مرمت بنا‌های تاریخی استان گفت: در سال ۱۴۰۲ در پنج محوطه تاریخی استان، کاوش و مطالعات باستان‌شناسی انجام یافت که کاوش باستان‌شناسی در تپه بریس نمین، تپه قلعه کورائیم نیر، گورستان اولتان قالاسی مغان و تاتار تپه روح کندی بیله‌سوار و بررسی باستان‌شناسی در بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار از آن جمله بود.
علیرضا دباغ عبداللهی افزود: با همکاری صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی بهره‌برداری چهار بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ به بخش خصوصی واگذار شد و باقی بنا‌های تاریخی نیز مطالعه شده و آماده واگذاری در سال ۱۴۰۳ است.
وی اضافه کرد: اقدام مهم دیگر معاونت میراث فرهنگی که به صورت مستمر انجام می‌شود مرمت و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان است و در این راستا نیز کارگاه مرمت ۳۵ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ فعال بوده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل