Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:14:17 GMT

کشت چغندرقند در شيروان 12 درصد کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۰۱۷

کشت چغندرقند در شيروان 12 درصد کاهش يافت

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: در سال زراعي جاري به علت کاهش منابع آبي، سطح زير کشت چغندرقند در شيروان نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش يافت.

محمد نقي کاظميان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: چغندرقند امسال در سطح 890 هکتار از اراضي شيروان کشت شده است که ميانگين عملکرد توليد امسال در هر هکتار 53 تن و پيش بيني توليد آن 47 هزار تن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي سطح زير کشت اين محصول در شيروان را در سال زراعي جاري 96-95، هزار هکتار دانست و گفت: ميانگين عملکرد توليد در هر هکتار 45 تن بوده که 69 هزار و 500 تن محصول توليد شده است.
کاظميان با اشاره به اينکه 34 درصد سطح زير کشت چغندرقند خراسان شمالي مربوط به شيروان است افزود: ظرفيت اسمي کارخانه قند شيروان روزانه چهار هزار تن چغندر قند است که فقط 3 ماه فعال مي باشد.
مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي با بيان اينکه برداشت اين محصول از هفته آينده آغاز مي شود گفت: در زمينه کشت نشايي چغندر قند کارهاي خوبي در سطح استان و شيروان صورت گرفته است.
کارخانه قند شيروان در 10 کيلومتري غرب شيروان واقع است و 650 نفر به صورت مستقيم در اين واحد فعاليت دارند.
7186/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری