Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نریمانی مدیر جهاد کشاورزی مراغه در جمع خبرنگاران گفت: برداشت سیب در شهرستان تا اواسط پاییز ادامه خواهد داشت.
  وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۸۰ هزار تن سیب از باغات زیرکشت این محصول برداشت شود که بیشتر از ارقام قرمز و گلدن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار از اراضی و باغات این شهرستان زیر کشت سیب قرار دارد و متوسط برداشت سیب از هر هکتار ۲۷ تن و بیشتر از میانگین کشوری ۱۷ تن است.
  نریمانی با اشاره به کیفیت بالای سیب تولیدی این شهرستان افزود: هم اکنون به دلیل برخورداری سیب تولید شده این شهرستان از معیار‌های ظاهری، طعم و کیفیت بالا، بیش از ۹۰ درصد این محصول روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.
  وی اضافه کرد: رعایت اصول کشاورزی در آبیاری، کوددهی، سمپاشی، هرس و نگهداری درختان از جمله عواملی است که موجب کیفیت بالای این محصول باغی و صادراتی شده است.
  مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و بیش از ۲۵ درصد میوه استان در این شهرستان تولید می‌شود.
  بیش از ۲۱ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود ۳۰۰ هزار تن انواع میوه از آن‌ها برداشت می‌شود.   انتهای پیام/ش   وجود بیش از ۲۱ هزار هکتار باغ در شهرستان مراغه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل گاوزبان از باغ‌های گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ صالح محمدی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل گاو زبان در گیلان ۹۵۲ هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن محصول گل گاو به ارزش اقتصادی ۴۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از باغ‌های گیلان برداشت شود.
وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۴۵۵ بهره‌بردار در شهرستان‌های رودسر، املش، آستارا، سیاهکل، تالش، رودبار و رضوانشهر به کشت و کار محصول گل گاو زبان مشغول هستند.
صالح محمدی با بیان اینکه گیلان رتبه نخست تولید محصول گل گاوزبان را در کشور دارد افزود: شهرستان رودسر با ۵۲۵ هکتار و تولید سالیانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن (محصول تر) بیشترین سطح زیر کشت و تولید گل گاوزبان را به خود اختصاص داده‌ است.
برداشت گل گاوزبان که گونه‌ای سازگار با شرایط اقلیمی استان گیلان است، تا اواسط تیرماه ادامه دارد.
 گل گاوزبان گیاهی علفی و چندساله با عمر اقتصاد ۴ تا ۵ سال است، زمان بذرپاشی آن از نیمه دوم اسفند تا نیمه نخست فروردین ماه است.
گل گاوزبان یکی از گیاهان دارویی بسیار مهم و مفید بوده که خواص درمانی بی‌نظیری دارد؛ از برگ‌ها و گل‌های این گیاه برای تهیه عرق و دمنوش گیاهی استفاده می‌شود.
گل گاو زبان به صورت دم کرده مصرف می‌شود که برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه‌ها، سرخک، مخملک، رماتیسم و بیماری‌های قلبی مفید است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • برداشت گل گاوزبان از باغ‌های گیلان آغاز شد
  • برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران
  • برداشت «باقلا» در شهرستان دره شهر آغاز شد
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت