Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:06:23 GMT

هفت مورد جعل استاندارد در قزوین شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۱۶۳

هفت مورد جعل استاندارد در قزوین شناسایی شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل استاندارد قزوین گفت: هفت مورد جعل استاندارد بر روی انواع کالا در نیمه نخست امسال در قزوین مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سیروس صارمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد، افزود: محصولات جعلی یاد شده شامل انواع لوازم خانگی و مواد غذایی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تولیدکنندگان این کالاها تحت پیگیرد قضایی قرار گرفته اند، اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال از 2 هزار و 576 فقره بازرسی صورت گرفته از واحدهای صنفی استان، 129 کالای بدون نشان استاندارد مورد شناسایی و جمع آوری قرار گرفت.
مدیرکل استاندارد قزوین ادامه داد: طی این مدت همچنین کارشناسان این اداره کل به منظور پیشگیری از تولید کالاهای غیراستاندارد از یک هزار و 69 واحد تولیدی نیز بازرسی به عمل آوردند.
صارمی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح طاها با هدف جلوگیری از عرضه کالاهای غیراستاندارد در قزوین، امسال 175 مورد نمونه برداری و 247 مورد آزمایش برروی کالاها صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه طی همین مدت 24 گواهی استاندارد ملی در زمینه های مختلف از جمله صنایع مواد غذایی توسط کارشناسان این اداره کل تدوین شده، تاکید کرد: امسال 50 نشان استاندارد نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.
مدیرکل استاندارد قزوین در ادامه با اشاره به ارایه آموزش سه هزار و 812 نفر ساعت به مدیران حوزه کنترل کیفیت، تاکید کرد: در بخش برگزاری دوره های آموزشی برون سازی امسال نسبت به سال گذشته با رشد 266 درصدی روبرو بوده ایم.
صارمی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 58 مورد پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری در استان صادر شده که با توجه به لزوم استاندارد سازی فضاهای بازی کودکان، 131 مورد هم بازرسی از مکان های یاد شده به عمل آمده است.
وی با اشاره به ضرورت تاییدیه گواهی استاندارد پیش از واردات و صادرات کالاها، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 320 مورد گواهی صادراتی و 735 مورد گواهی وارداتی توسط اداره کل استاندارد قزوین صادر شده است.
این مسئول با اشاره به نظارت اداره کل استاندارد بر وضعیت استاندارد نازل های سوخت و باسکول ها، گفت: امسال 426 مورد آزمون باسکول وسایط نقلیه جاده ای و 50 مورد نیز آزمون نازل جایگاه های سوخت به انجام رسیده است.
مدیرکل استاندارد قزوین یادآور شد: طی همین مدت همچنین 27 مورد پروانه اجباری به دلایل مختلف از جمله عدم تطبیق با استاندارد و یا تولید ابطال و 68 مورد پروانه استاندارد تشویقی نیز به همین دلیل تعلیق شده اند.
وی در ادامه با اشاره به 631 مورد بازرسی از آسانسورها توسط شرکت های زیر نظر این اداره کل، از شهرداری ها خواست تا براساس قانون عمل کرده و به ساختمان هایی که آسانسورهای آنها دارای تاییدیه شرکت های ایمنی زیر نظر استاندارد نیست، پایان کار ندهند.
صارمی با بیان اینکه از مراکز عمومی و ادارات خواسته شده تا آسانسورهای دارای نقص را اصلاح کرده و گواهی تاییدیه آنها را دریافت کنند، گفت: در صورتی که این آسانسورها با مشکل جدی مواجه باشند با هماهنگی دستگاه قضایی، آنها را پلمپ می کنیم.
مدیرکل استاندارد قزوین با اشاره به اهمیت استاندارد در رونق تولیدات داخلی، اظهار داشت: این موضوع به حدی قابل اهمیت بوده که بندی از سیاست های اقتصادی مقاومتی به آن اختصاص یافته است.
این مسئول در پایان اضافه کرد: با ارتقای کیفیت کالاها می توان به تحقق بهتر شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده، عمل کنیم.
6104/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مديركل استاندارد استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد +شرایط

بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران درحالی در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که طی۲۳ جلسه حراج شمش در این مرکز، مجموعا ۳۱۶۵ کیلوگرم شمش طلای استاندارد مبادله شده است.

علاقمندان جهت شرکت در این جلسه می توانند مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پرداخت کنند.

این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روز سه شنبه هفته جاری در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. حراج بیست و چهارم در دو بخش عمده و خرد برگزار می شود و متقاضیان می توانند حداکثر ۲۵ شمش طلای استاندارد در هفته تقویمی خریداری کنند.

دیگر خبرها

  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد +شرایط
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها