Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مدیرعامل سد و نیروگاه شهیدعباسپور ، گفت: ساخت داخلی این قطعه فرانسوی که ارتباط بین شینه و سیم‌پیچ روتور را فراهم کرده و انتقال انرژی الکتریکی را انجام می‌دهد، برای هر واحد نیروگاهی در مقایسه با خرید خارجی آن 100 میلیارد ریال صرفه‌جویی به‌همراه دارد.
"سید حمید صالحی" ادامه داد: این قطعه برای نخستین بار است که در کشور طراحی و ساخته می‌شود و با دستیابی به این فناوری، زمان ساخت در مقایسه با خرید خارجی آن از شش ماه به دو ماه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او علت انجام این پروژه و طراحی نمونه بومی‌سازی شده فلکس‌ایبل (flexible) خروجی ژنراتور را فرسودگی و کافی نبودن میزان مقاومت در برابر جریان بالا و عدم قابلیت تعمیر و تامین این قطعه در نمونه اولیه عنوان کرد.
مدیرعامل سد و نیروگاه شهیدعباسپور تصریح کرد: این قطعه فنی می‌بایست توان انتقال انرژی الکتریکی با ولتاژ 15.7 کیلوولت را تحت جریان 9220 آمپر دارا بوده و همچنین از نظر ابعاد ظاهری قابلیت استفاده در ژنراتورهای نیروگاه اول را داشته باشد.
صالحی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت نمونه مشابه و بومی فلکس‌ایبل ژنراتور پس از ارائه و تایید طرح کاملاً بومی شده آن در این شرکت، با استفاده از توان شرکت‌های سازنده داخلی آغاز و قطعه نهایی پس از انجام آزمایش و تست‌های فنی روی چند واحد نیروگاه اول سد شهید عباسپور با موفقیت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

169 / 161 نیروگاه بومی سازی صرفه جویی انتقال انرژی سد شهیدعباسپور فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نیروگاه بومی سازی صرفه جویی انتقال انرژی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجید وفایی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: دو واحد گازی در نیروگاه سمنان با سرمایه گذاری بخش خصوصی فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
وی افزود: همچنین فردا ۳۳ مگاوات برق از محل نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی وارد مدار خواهد شد و به این ترتیب ظرفیت تولید برق نیروگاهی استان سمنان به هزار و ۱۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.
وفایی گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه نیروگاهی استان سمنان ۸۶ میلیون یورو و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد