Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@08:01:01 GMT

حکم اعدام پزشک تبریزی نقض شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۱۸۶

حکم اعدام پزشک تبریزی نقض شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده علیرضا صلحی پزشک تبریزی به اتهام قتل همسر و مادر بزرگ خود اظهار کرد: حکم اعدام این پزشک در دیوان عالی کشور به دلیل نقص در پرونده نقض شده است.
 
لازم به ذکر است؛ علیرضا صلحی پزشک تبریزی به اتهام قتل دو زن مسلمان از طریق خوراندن سم  در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اعدام پزشک تبریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص

  از سوی دیگر آنها برای جبران وضعیت درآمدی خود راهی شهرهای بزرگ ایران شده‌ و به نوعی بیماران مجبورند برای برخورداری از خدمات آنها بار سفر ببندند. در نگاهی کلی، وضعیت پزشکان در ایران به لحاظ کمیتی طی چهار دهه گذشته شکلی صعودی داشته است. داده‌های منتشرشده از سوی سازمان نظام‌پزشکی نشان می‌دهد که جمعیت پزشکان پس از انقلاب رشد چشمگیری داشته است. تعداد پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی از حدود ۱۵ هزار نفر در سال ۱۳۶۵ به حدود ۱۴۸ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ رسیده است. این آمار به این معناست که در سال ۱۳۶۵ به ازای هر ۳۳۹۳ نفر، یک پزشک در ایران بوده در صورتی که در سال ۱۴۰۰ به ازای هر ۵۶۸ نفر، یک پزشک طبابت می‌کرده است. البته آمار استانی تعداد کادر درمانی، نشان‌دهنده توزیع نامتوازن آنها در استان‌های گوناگون است. با وجود آن‌که استان‌های مرکزی مانند تهران و اصفهان دارای بیشترین میزان پزشکان، ماماها و دندانپزشکان در کشور هستند، استان‌های حاشیه‌ای مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کردستان و آذربایجان‌غربی نسبت به دیگر استان‌ها دچار محرومیت هستند. این وضعیت می‌تواند سبب افزایش آسیب‌های ناشی از عدم دسترسی به امکانات درمانی کافی در استان‌های محروم شود و از سوی دیگر، تمرکز امکانات در شهرهای مرکزی، کیفیت خدمت‌رسانی به تمام گروه‌ها و مناطق را کاهش می‌دهد. در همه این سال‌ها هشدارها به‌واسطه کمبود پزشک عمومی در ایران بسیار بوده، آن‌قدر که شورای انقلاب فرهنگی قانونی وضع کرد که ظرفیت آموزش پزشک هر سال به صورت پلکانی ۱۵ درصد افزایش یابد اما آنچه بیشتر از این کمبود پزشک هشدارآمیز به نظر می‌آید، تجمع پزشکان در شهرهای بزرگ و خالی‌ماندن شهرهای دیگر از حضور و خدمات پزشکان متخصص و عمومی است. 

دیگر خبرها

  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • تحلیل اکونومیست؛ ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست
  • اکونومیست: ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست
  • طلسم بزرگ روی گچ دست علیرضا بیرانوند
  • گل علیرضا رفیع پور به بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیا (ایران 1-1 بحرین)