Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@11:07:44 GMT

خام بازیگر خاطره انگیز برای ایرانی ها درگذشت + عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۲۰۰

خام بازیگر خاطره انگیز برای ایرانی ها درگذشت + عکس

رکنا: میلنا دراویچ یکی از بزرگترین بازیگران سینمای یوگسلاوی سابق که در خارج از مرزهای این کشور نیز تحسین شده بود در سن ۷۸ سالگی در شهر بلگراد درگذشت.

میلنا دراویچ بازیگر Actor بزرگ صربستانی که در طول ۶ دهه فعالیت هنری در بیش از ۱۵۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده بود ساعات اولیه روز یکشنبه ۱۴ اکتبر پس از مدت ها مبارزه با بیماری در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را انجمن دراماتیک صربستان اعلام کرد.

میلنا دراویچ که ۵ اکتبر۱۹۴۰ در بلگراد به دنیا آمده بود در اغلب فیلم هایش یا نقش زنان نیرومند از طبقه کارگر و یا مادران تنها را بازی می کرد. او بازیگری را زمانی که در دبیرستانی در سارایوو تحصیل می کرد با فیلم «در باز می ماند» (۱۹۵۹) ساخته فرانتیشک چاپ آغاز کرد. تولید این اثر را خانه فیلم بوسنی بر عهده داشت.

سه سال پس از این فیلم میلنا دراویچ جایزه میدان طلایی بهترین بازیگر زن را برای فیلم «پر ازدحام» ساخته برانکو بائور در جشنواره فیلم پولا کسب کرد با دریافت این جایزه که معادل اسکار در کشور یوگسلاوی سابق بود دراویچ توانست توجه سینمادوستان شبه جزیره بالکان را بیش از پیش به خود جلب کند.

او در دهه ۷۰ به همراه دراگان نیکولیچ سومین همسرش که از بازیگران مهم اهل صربستان بود به عنوان یکی از مجریان برنامه تلویزیونی محبوب «فرم با فرم» فعالیت داشت.

دراویچ بعدها در سطح بین المللی نیز به موفقیت هایی دست یافت که برجسته ترین آنها به سال ۱۹۸۰ و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره کن برای بازی در فیلم «درمان ویژه» برمی‌گردد. گوران پاسکالیویچ این فیلم را که به عنوان نماینده یوگسلاوی سابق به اسکار نیز فرستاده شد کارگردانی کرده بود.

«نیمه تاریک خورشید» (۱۹۸۸)، «نگاه‌های دوست‌داشتنی» (۲۰۰۳) و «عشق و سایر جرایم» (۲۰۰۸) از دیگر کارهای شاخص دراویچ در مقام بازیگری هستند.

وی در سال ۱۹۹۴با دریافت جایزه باارزش پاوله وویسیچ برای کمکش به سینمای صربستان و یوگسلاوی تجلیل شد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / حمله بمب گذار انتحاری به سفارت ایران در ترکیه تیر خلاص پزشکی قانونی در پرونده مرگ جنجالی «دنیا ویسی» زنی شوهرش را بخاطر مدفوع سگ چاقو چاقو کرد + عکس لو رفتن رسوایی یک زن بی وفا به شوهرش در برنامه زنده تلویزیون! + فیلم شلیک گلوله و قتل 4 نفر در شب تولد اولین نوه خانواده! انتقام سخت از دختر تهرانی توسط جوان کرجی! + تصاویر دوربین های مداربسته مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دردسر وزش باد در مراسم عروسی سلطنتی + عکس اعدام 8 مرد خطرناک در تهران ! + جزییات درگیری عجیب کارگران چینی با پلیس بخاطر زنان خیابانی ! این مرد روزها عبادت می کرد شب ها سرقت/ تصاویر دوربین مدار بسته او را لو داد + عکس جزئیات حمله اراذل و اوباش به معلم شیرازی سر کلاس درس+عکس هشدار رییس پلیس تهران به دور دور بچه پولدارها با شیر و پلنگ + عکس تصاویر دیده نشده از نابغه علم فیزیک جهان شرط عجیب ازدواج زن مطلقه با پیرمرد با زخم بستر! این رییس بانک در مخفیگاهش دستگیر شد! + جزییات سحر خانم منشی جمشید بود و وسوسه به جانش افتاد + عکس 2 زن عامل دوئل مرگبار 2 مرد تهرانی بودند! این معلم در برابر صبر دانش آموزش زانو زد+ فیلم تبهکاران تهرانی به این 2 جرم خیابانی بیشتر علاقه دارند! گرانی پوشک باعث قتل دختر 10 ماهه شد! +عکس اقدام شنیع کارکنان مدرسه با پسربچه اتیسمی+فیلم و عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه بازیگر Actor فیلم جشنواره موفقیت زن مشهور در شهر درگذشت بازیگران عکس ایران زن قتل تصاویر فیلم جوان یک زن زندگی همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد/ دن استیونز دیگر بازیگر فیلم
  • لیلا حاتمی شاید در ونیز
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی