Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:36:47 GMT

حقوق شهروندی را به گفتمان ملی تبدیل کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۴۱۲

حقوق شهروندی را به گفتمان ملی تبدیل کنیم

به گزارش ایرنا فردین خرازی روز دوشنبه در ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان زنجان با بیان اینکه موضوع حقوق شهروندی و برقراری یک نظام سالم اداری و عاری از فساد و تبعیض از اهداف و اصول انقلاب اسلامی بود، افزود: طی حیات 40 ساله انقلاب اقدامات متعددی در این راستا انجام شده است ولی با این وجود بین آنچه هستیم و آنچه باید باشیم فاصله وجود دارد و همین فاصله سبب بروز نارضایتی هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی وضعیت اقتصادی و معیشتی، فساد در بخش های دولتی، غیر دولتی و حتی بخش خصوصی و عدم پاسخگویی شایسته نسبت به مطالبات قانونی را از عوامل بروز نارضایتی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: منشور حقوق شهروندی به عنوان شعار و دغدغه دولت تدبیر و امید حرکتی در جهت تامین حقوق مردم است.
خرازی به تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری اشاره کرد و اظهار داشت: متن حقوق شهروندی در نظام اداری یکی از فاخرترین متون ادبیات حقوقی در ایران بعد از مشروطیت است.
وی ضمن برشمردن مصادیق 11 گانه حقوق شهروندان در تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری، گفت: حقوق تصریح شده در تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری، منحصر به قوه مجریه نیست بلکه همه دستگاه های حکومتی در همه قوا را در برمی گیرد.
رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی سازمان اداری و استخدامی از راه اندازی میز خدمت غیر حضوری در دستگاه های اجرایی تا پایان امسال خبرداد و گفت: میز خدمت، میز اطلاع رسانی و راهنمایی مراجعه کنندگان نیست بلکه مقصود از آن ایجاد پنجره واحد خدمت رسانی است.
وی افزود: در گام های بعدی قرار است با الکترونیکی شدن ارتباط دستگاه های اجرایی با یکدیگر، مراجعه کنندگان برای دریافت یک خدمت مجبور نباشند تا به اداره های مختلف مراجعه حضوری داشته باشند.
خرازی در بخش دیگری از سخنان خود به سازوکار نظارت بر اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری اشاره کرد و گفت: موضوع نظارت را باید از نظارت صرف دولتی به سمت نظارت دولتی - مردمی ببریم به این معنا که نهادهای مدنی را نیز در این موضوع دخیل کنیم.
وی تصریح کرد: اگر هر کس در هر جایی که نشسته، کارش را به نحو ممتاز انجام دهد، در آن صورت کشور در مسیر اصلاح و توسعه قرار می گیرد.
خرازی به ضرورت تلاش دستگاه های فرهنگی برای نهادینه کردن پاسداشت حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: همیشه که نمی شود با قوه قهریه حقوق مردم را حراست کرد بنابراین لازم است هم دانش و هم بینش و مهارت حقوق شهروندی در جامعه تقویت شود.
6085/3088
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 استان زنجان انقلاب حقوق خدمت رسانی دستگاه های اجرایی منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی+ تصاویر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران از گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران اعلام کرد: ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن چند دستگاه خودرو داخل گل و لای ناشی از ریزش زیادی از حجم آب و گل و لای به خاطر بارش باران به آدرس انتهای بزرگراه شهید خرازی، ابتدای ورودی خیابان اردستانی به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد

ملکی ادامه داد: مشاهده می‌شود 3 دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزاد، یک دستگاه سمند و یک دستگاه ام وی ام در گل و لای گرفتار شده بودند که البته سرنشینان پیش از گرفتار شدن از خودروها خارج شده بودند اما حجم گل و لای باعث شده بود که خودروها به حالت نیم واژگون دربیایند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران تصریح کرد: با همکاری شهرداری منطقه خودروها خارج و به محل امن منتقل شدند و معبر بازگشایی شد و حوالی ساعت 5 بامداد محل  به  نیروهای شهرداری تحویل داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی+ تصاویر
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • موضوع عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌ها پیگیری شد
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر