Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:26:25 GMT

720 کیلومتر از راه های عشایر استان تهران بهسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۴۸۸

720 کیلومتر از راه های عشایر استان تهران بهسازی شد

تهران- ایرنا- مدیر امور عشایر استان تهران گفت:در 720 کیلومتر از راه های ارتباطی عشایر استان ، نیمه نخست امسال عملیات بازگشایی، ریزش برداری، تسطیح و مرمت آبشستگی ها انجام شد.

هاتف ممیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان تهران بیش از 2 هزار کیلومتر راه عشایری دارد که در نیمه نخست امسال 720 کیلومتراز این ایلراه ها مرمت و بهسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: بیشتر این راه ها در مناطق صعب العبور استان تهران واقع شده که به منظور تسهیل در رفت و آمد عشایر در فصل کوچ به مناطق ییلاقی و قشلاقی همه ساله این راه ها نیاز است مرمت و بهسازی شود.
مدیر امورعشایر استان تهران در ادامه به تامین آب شرب برای عشایر و دام آنها تاکید کرد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 35 کیلومتر شبکه تامین آب شرب بهداشتی در مناطق عشایری استان تهران اجرا و عملیاتی شد.
به گفته ممیزی، لایروبی یک رشته قنات ، لایروبی 11 حلقه چاه، نصب و تعمیر تلمبه بادی 11 دستگاه، احداث 5 باب مخزن ذخیره آب به حجم 120 متر مکعب، بهسازی 35 دهانه چشمه و احداث حوضچه برداشت، تجهیز یک حلقه چاه نیمه عمیق، احداث و مرمت 4 حمام ضد کنه در مسیرهای عبور عشایر و همچنین ساخت و نصب مخزن هوایی به وسعت 64 متر مکعب را از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق عشایری استان تهران اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: بهسازی و مرمت ایلراه های عشایری و ارائه خدمات مناسب در زمینه ارتقای شاخص های توسعه انسانی به عشایر از اهداف مهم امور عشایر استان تهران اعلام کرد که این خدمات با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان اجرایی و عملیاتی شد.
مدیر امور عشایر استان تهران یادآور شد: همچنین امسال خدمات آبرسانی سیار به یک هزار و 200 خانوار عشایر انجام شد و همچنین 18 هزار و 570 سیلندر گاز مایع در فصل کوچ به عشایر استقرار یافته در مناطق ییلاقی توزیع شد.
وی همچنین به جزئیات کوچ پائیزه عشایر استان تهران اشاره کرد و افزود: از 15 شهریورماه به مدت 2 ماه این کوچ شروع شده و در حال حاضر عشایر در مسیر میانبند (مسیرهای بین ییلاق و قشلاق) استان تهران حضور دارند و تا نیمه آبان ماه عشایر بطور کامل در مناطق قشلاقی استان از جمله شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری، ملارد و شهریار مستقر می شوند.
استان تهران دارای حدود 3 هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید کردند.
تهرام/7243/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد 720 كيلومتر عشاير استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم

بارش شدید و رگباری باران در استان چهارمحال و بختیاری باعث خسارات به عشایر این استان در شهرستان کوهرنگ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سامانه بارشی از روزهای اخیر در استان چهارمحال و بختیاری فعال و از روز گذشته نیز در برخی مناطق این استان تشدید و تقویت شد.

شدت این سامانه بارشی تاکنون باعث وارد شدن خسارت به بخش‌های مختلف این استان از جمله عشایر استان شده است، همچنین روز گذشته بارش برف در گردنه چری در شهرستان کوهرنگ اتفاق افتاد‌.

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص، اظهار داشت: در روزهای اخیر و امروز شاهد بارش‌های شدید باران در اکثر مناطق استان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران باعث وارد شدن خسارت به عشایر استان شد، بیان کرد: رعایت نکردن تقویم کوچ توسط عشایر باعث شد بارش باران خساراتی به دام و معیشت آن‌ها وارد کند.

به گزارش تسنیم، بارش‌های شدید در مناطق عشایری باعث شد عشایر در راهدارخانه‌ها از جمله راهدارخانه گردنه چری اسکان داده شوند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهسازی ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس قم در نیمه نخست سال جاری
  • شاداب‌سازی و مرمت ۱۱۰ هزار کلاس درس تا مهرماه
  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز