Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:12:05 GMT

پارسایی: دلایل مخالفان FATF متقن نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۵۳۶

پارسایی: دلایل مخالفان FATF متقن نیست

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل متقنی از سوی مخالفان پیوستن ایران به FATF ( گروه ویژه اقدام مالی)، ارائه نشده است.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از سوی مجلس تغییرات کلی و ساختاری در لایحه پیوستن ایران به CFT  اعمال شده است، گفت: کوچکترین نگرانی برای پیوستن ایران به کنوانسیون سی‌اف‌تی و عضویت در FATF وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی، رئیس جمهور آمریکا تحریم‌هایی جدی‌تر از تحریم‌های قبلی علیه ایران وضع کرده که بسیار واضح است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مورد ایهام در موضوع FATF به سیستم‌های بانکی برخی کشورها از جمله چین بازمی‌گردد که ایران را در شمار کشورهای ریسک‌پذیر قرار داده است، افزود: ممکن است پیوستن به این لایحه وضعیت اقتصادی و بانکی ما را با بهبود ۱۰۰ درصدی مواجه نکند اما عدم پیوستن به آن قطعا موجب افزایش فشارهای اقتصادی، معیشتی و مراودات بانکی و جهانی به شکل کاملا جدی خواهد شد.

پارسایی تاکید کرد: علی‌رغم تبلیغاتی که از سوی عده‌ای مخالف پیوستن به FATF مبنی بر وابستگی ایران اعلام می‌شود اما این موضوع صحت ندارد و تنها اطلاعات مالی شفاف خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی نگران پیوستن ایران به این لایحه هستند که نیاز به پولشویی دارند، برخی دیگر نیز در کشور مدعی هستند که پیوستن ایران به این لایحه بر حمایت از نیروهای یمن، لبنان، سوریه و حزب‌الله تاثیر گذار است اما مگر حمایت ایران از این نیروها حمایت بانکی است؟

بر اساس این گزارش، گروه ویژه اقدام مالی یا Financial Action Task Force  که با مخفف آن یعنی FATF شناخته می‌شود، سال ۱۹۸۹ به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی ۷» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند احتیاط کنند.

اف ای تی اف، در مورد پولشویی ۴۰ توصیه و در مورد تامین مالی تروریسم ۹ توصیه دارد که بر اساس آنها کشورهای مختلف را بررسی و رده‌بندی می‌کند. توصیه‌های این نهاد می‌تواند از طریق وضع قوانین داخلی توسط کشورها، به اجرا دربیاید و زمینه‌های پولشویی و تامین مالی تروریسم را کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶هندبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پارسایی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تیم ملی هندبال جوانان ایران خود را برای حضور در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا آماده می‌کند که قرار است تیر و مرداد سال جاری برگزار شود.

وی بیان داشت: این اردو تا هفتم اردیبهشت به میزبانی استان تهران برپا می‌شود.

پارسایی اظهار داشت: ماهان دولتخواه، بنیامین خداوردیان، امیر حسین کرمی، مهرشاد دانشی، روح الله عادلخانی، احمدرضا آرام، شش بازیکنی هستند که به این اردو دعوت شده‌اند.

کد خبر 6085382

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • ادامه ابهام‌ها درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها | موافقان و مخالفان چه می گویند؟ | استدلال خاص درباره تعطیلی شنبه
  • ۶هندبالیست کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدند