Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@15:42:00 GMT

پسته کیلویی 200 هزار تومان!

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۵۴۳

پسته کیلویی 200 هزار تومان!

در چند هفته اخیر تاجران خشکبار بشدت در تلاشند تا با جو رسانه‌ای که ایجاد میکنند به جامعه القا کنند، تولید خشکبار به ویژه پسته نسبت به پارسال حدود ۵۰-۴۰ درصد کم شده، بنابراین اگر دیدید پسته کیلویی ۲۰۰ هزار تومان شده، تعجب نکنید! دروغ بزرگ!

با توجه به فعالیت فعالان سیاسی، اقتصادی و رسانه ای در شبکه های اجتماعی،بازار نیوز به صورت روزانه مواضع کاربران این شبکه اجتماعی را منتشر خواهد کرد: 

مهدی مهرپور سردبیر نود اقتصادی توییتهای زیر را در صفحه‌ی خود منتشر کرد:

محمدعلی یزدان جو،‌ مدیرعامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز پیش حکم هیات مدیره‌ای وی در شرکت کشتیرانی تمدید شد
! وی به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری در ترکیب هیات مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی حضور دارد! چه جوری وقت میکنید به این همه امورات برسید!؟

در چند هفته اخیر تاجران خشکبار بشدت در تلاشند تا با جو رسانه‌ای که ایجاد میکنند به جامعه القا کنند، تولید خشکبار به ویژه پسته نسبت به پارسال حدود 50-40 درصد کم شده، بنابراین اگر دیدید پسته کیلویی 200 هزار تومان شده، تعجب نکنید!!! دروغ بزرگ!

نام نویسنده: مهدی مهرپور لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AEv برچسب ها: بازارنیوز ، قیمت پسته ، مهدی مهرپور ، محمدعلی یزدان جو

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازارنیوز قیمت پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل

انجمن پسته ایران اعلام کرد بر اساس آمار نسبت مصرف پسته به موجودی اول دوره برای نیمه اول سال تجاری جاری، ۵۰ درصد برآورد می‌شود که در مقایسه با چهار سال گذشته، نشان از اُفت فاحش صادرات دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کمیته بازرگانی انجمن پسته ایران اعلام کرد: طبق تخمین انجمن، از آغاز مهرماه تا پایان اسفند ۱۴۰۲، از کل موجودی ۲۰۰ هزارتنی پسته در دسترس، معادل ۱۰۰ هزارتن به‌مصرف رسیده‌است.

طبق این گزارش از این میزان، ۸۲ هزارتن پستۀ معادل خشک در پوست صادر شده و تخمین زده می‌شود که ۱۸ هزارتن پسته در داخل ایران به‌فروش رسیده‌باشد. 

بر این اساس نسبت مصرف پسته به موجودی اول دوره برای نیمه اول سال تجاری جاری، ۵۰ درصد برآورد می‌شود که در مقایسه با چهار سال گذشته، نشان از اُفت فاحش صادرات دارد.

کمیته بازرگانی انجمن پسته ایران اعلام کرد: نزدیک به ۴۵ درصد از وزن صادرات نیمه اول امسال متعلق به مغز و مغز سبز پسته بوده‌است. حسب آمار، این در حالی است که میانگین سهم وزن مغز و مغز سبز صادراتی طی چهار سال اخیر در مدت مشابه ۳۵ درصد از کل وزن صادرات بوده‌است.

براساس این گزارش، مانده محصول پسته خشک ‌درپوست ایران در پایان اسفند ۱۴۰۲، معادل ۱۰۰ هزارتن برآورد می‌شود. طبق آمار گمرک ایران، ۱۱ هزار تن انواع پسته و مغز پسته در ششمین ماه از سال تجاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ صادر شده‌است. 

شایان ذکر است کشور‌های مشترک‌المنافع، شبه‌قاره‌هند و شرق دور، به ترتیب بیشترین سهم از صادرات پسته ایران داشته اند.

دیگر خبرها

  • برد پرگل یاران فردوسی‌پور مقابل سرخابی‌های سابق
  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • کشف ۵ تن خشکبار قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • کشف ۴ تن و ۹۵۰ کیلوگرم قاچاق بادام در شهر ری
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟+ عکس