Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خجسته ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با وزیر علوم گفت: تقویت دانشگاه های استان همدان زمینه ارتقاء جایگاه عملی این دانشگاه ها را در سطح کشور و بین الملل و جذب دانشجویان از سایر کشورها فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ مجوز دانشگاه D۸ در همدان عنوان کرد: تقویت پذیرش علمی دانشجویان خارجی نام دانشگاه بوعلی سینا را جهانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دانشگاه بوعلی سینا همدان باید ساختاری بین المللی به خود بگیرد و در کناره آموزش های علمی، فرهنگ و زبان فارسی را به دانشجویان منتقل کند.

وی جذب دانشجوی خارجی را در معرفی همدان در سطح بین الملی حائز اهمیت دانست و گفت: جذب دانشجوی خارجی در توسعه گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت موثر بوده  و آینده اقتصادی همدان را متحول خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان ساختار غیر صنعتی دارد، عنوان کرد: با ایجاد دانشگاه های صنعتی و کارآفرینی راهی برای رفع مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور و استان گشوده خواهد شد تا با تبدیل دانش به محصول و ایجاد کارهای نوآورانه فضای کسب و کار جدیدی در حوزه اشتغال کشور ایجاد شود.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با مصوبه هیئت دولت ایجاد دانشگاه کارآفرینی در فامنین باید شروع می شد اما هنوزعملیاتی نشده و باید وزارت علوم نسبت به ایجاد این دانشگاه و دانشکده فناوری در شهرستان فامنین اقدام کند.

امیر خجسته با تاکید بر اینکه ارتقاء مراکز علمی استان و تقویت رشته های تحصیلی دانشگاه های همدان باید در دستور کار باشد، گفت: ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاه زمینه شناسایی و ایجاد فرصت های کارآفرینی رشته های مختلف را فراهم خواهد ساخت.

کد خبر 4430943

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر خجسته دانشگاه های ایران مجلس شورای اسلامی اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار