Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در این استان بیش از سه هزار طلبه در ۲۲ مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل علوم حوزوی هستند.

به گزارش مهر، به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، فاطمه هدایتی در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران با اشاره به نقش محوری خواهران طلبه در رشد معنوی جامعه گفت: باتوجه به اینکه بیش از نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند بنابراین نقش خواهران طلبه در پاسخگویی به نیاز این قشر، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، بسترهای مناسب برای تحصیل خواهران علاقه مند در مدارس علمیه فراهم شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف مازندران فعال است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: بیش از سه هزار طلبه خواهر در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

هدایتی با اشاره به فعالیت علمی یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی خواهران در مقطع سطح ۳(کارشناسی ارشد) در مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به استقبال خواهران علاقه مند به تحصیل در رشته های تخصصی و سطوح عالی، تقویت و گسترش این مراکز به طور جدی در دستور کار مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قرار دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ طلبه در مقطع سطح سه حوزه علمیه خواهران مازندران به صورت حضوری در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و کلام اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران اضافه کرد: در سال های اخیر شاهد رشد کیفی مدارس علمیه خواهران استان بوده ایم به گو نه ای که در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته سطح چهار (دکتری) حوزه خواهران در یکی از شهرهای استان فعال است.

هدایتی از تحصیل بیش از ۲۰ طلبه علاقه مند در سطح چهار حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: این طلاب در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه و اصول گرایش فقه خانواده در مرکز آموزش عالی تخصصی حضرت ام البنین(س) بابل مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و نعمات الهی در طول سال میزبان حضور میلیون ها گردشگر از مناطق مختلف کشور و جهان است بنابراین گسترش مراکز حوزوی در استان به خصوص در مناطق آسیب پذیر امری ضروری به شمار می رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم گفت: انسان‌ها به میزان درک و فهم خود از زندگی، از معرفت الهی سیراب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: قرآن کریم نسبت به علم نگاه ویژه‌ای دارد و دین اسلام توجه به علم را بالاتر از همه ارزش‌ها می‌داند، زیرا با علم به فهم و عبودیت بهتری می‌رسیم.

او همچنین گفت: آگاهی، تلاش، تحقیق و مطالعه و به روز بودن اساتید لازمه تاثیرگذاری آنها بر دانشجویان، طلاب و مردم است.

در پایان این مراسم از اساتید برتر حوزه علمیه‌های استان همدان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند