Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:49:49 GMT

هشت گذر تاریخی در مشهد بازسازی و احیا می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۸۲۳

هشت گذر تاریخی در مشهد بازسازی و احیا می شود

ابوالفضل مکرمی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گذرهای تاریخی شامل گذر بازار سرشور و بازار فرش، گذر تپل محله، کوچه عباسقلی خان، کوچه عیدگاه، گذر آستانه پرست، خیابان ارگ، گذر باغ حسن خان و کوچه نوغان است که بازسازی آنها در راستای ساماندهی بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر رضوی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اقدام شهرداری مشهد در تملک و بازسازی برخی بناهای تاریخی و تبدیل کاربری آنها به کاربری فرهنگی در بافت تاریخی حرم مطهر رضوی را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: با هدف جلب همکاری شهرداری در بازسازی و احیای گذرهای تاریخی یاد شده نیز، طرح های بازسازی این گذرها به شهرداری ارسال می شود.
وی گفت: بازسازی و احیای گذرهای مزبور با هدف حفاظت و صیانت از بافت های تاریخی شهری و معرفی هرچه بهتر آنها به گردشگران انجام می گردد.
مکرمی فر افزود: بافت های تاریخی و قدیمی نمادهای زنده و موجود از هویت تاریخی و تمدنی محسوب می شوند و حفظ آنها به عنوان سندی از تاریخ و تمدن ضروری است و موجب معرفی هرچه بهتر فرهنگ ایرانی و جذب بیشتر گردشگران می شود.
استان خراسان رضوی حدود یک هزار و 500 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
7496 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 استان خراسان رضوی حرم مطهر شهرداری فرش مشهد منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

دیگر خبرها

  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر