Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:41:57 GMT

ترکیه کنسولگری سعودی را مورد تفتیش قرار می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۵۹۵۹

ترکیه کنسولگری سعودی را مورد تفتیش قرار می‌دهد

یک منبع دیپلماتیک از تشکیل یک تیم مشترک بین ترکیه و عربستان سعودی برای تحقیق و تفتیش از کنسولگری سعودی در شهر استانبول خبر داده است. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک گفت: یک تیم مشترک شامل کارشناسان ترکیه و عربستان سعودی امروز دوشنبه از کنسولگری سعودی در شهر استانبول تحقیق و بازرسی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، تفتیش مشترک ترکیه و عربستان سعودی بخشی از تحقیقات مربوط به پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی خواهد بود.

این منبع آگاه گفت: انتظار می رود تحقیق و بازرسی از ساختمان کنسولگری عربستان سعودی امروز عصر انجام شود.

ترکیه هفته گذشته با پیشنهاد عربستان سعودی موافقت کرد تا یک تیم مشترک برای تحقیق درباره ناپدید شدن خاشقجی تشکیل شود.

2 منبع آگاه دیگر نیز اعلام کردند که شاهزاده خالد الفیصل عضو ارشد خاندان سلطنتی و مشاور ملک سلمان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور دیدار و درباره ناپدید شدن خاشقجی گفتگو کرده است.

اردوغان و ملک سلمان عصر روز یکشنبه نیز به صورت تلفنی گفتگو کردند و بر اهمیت تشکیل یک تیم مشترک بین دو کشور برای تحقیق درباره خاشقجی تاکید داشتند.

جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند، رسانه‌ها به نقل از برخی مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در کنسولگری کشته شده است.

مقام های ریاض هرگونه دست داشتن در قتل خاشقجی را رد کرده اند. مقام های اطلاعاتی ترکیه اعلام کرده اند که فایل های صوتی و تصویری از بازداشت، شکنجه و قتل خاشقجی توسط مامورات سعودی در کنسولگری استانبول در اختیار دارند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد