Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز به نقل ازشبکه ان تی وی نوشت:ترکیه قصد دارد به عنوان بخشی ازتحقیقات در مورد ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار برجسته سعودی، کنسولگری عربستان در استانبول را بازرسی کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این خبرگزاری افزود: شبکه تلویزیونی ان تی وی به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد که مقامات ترکیه روز دوشنبه بعد از ظهر کنسولگری عربستان را بازرسی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی های قضایی و پلیسی ترکیه برای مشخص شدن سرنوشت این روزنامه نگار ناپدید شده درساختمان کنسولگری عربستان همچنان ادامه دارد و پلیس ترکیه در صدد است تا امکان قتل و دفن او در محوطه ساختمان کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول را بررسی کند.
مقامات دولت ترکیه سه روز پیش خواستار صدور مجوز برای بازرسی فنی پلیسی همراه با امکان حفاری درمحل های مشکوک را به دولت عربستان ارائه دادند.
خاشقجی شهروند آمریکایی و منتقد دولت سعودی حدود دو هفته قبل، پس از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شد.
یکی از فرضیه ها درباره سرنوشت خاشقجی این است که با توجه به تردد چندین خودرو دیپلماتیک بین اقامتگاه سرکنسول و ساختمان کنسولگری در روز ناپدید شدن او، این روزنامه نگار در یکی از این ساختمان ها به قتل رسیده و در همان محل دفن شده است.
پلیس ترکیه درصدد است تا علاوه بر بررسی احتمال قتل ودفن، با استفاده از آثار احتمالی باقیمانده در ساختمان کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول، از طریق بررسی دی.ان.آ سرنوشت خاشقجی را مشخص کند.
اروپام**3234**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جمال خاشقجي كنسولگري عربستان در استانبول بازرسي تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات و واردات چین

داده‌های گمرک نشان داد که صادرات چین در ماه مارس به شدت کاهش یافت، در حالی که واردات نیز به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، صادرات از چین در ماه گذشته ۷.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که بزرگترین کاهش از آگوست سال گذشته و در مقایسه با کاهش ۲.۳ درصدی پیش‌بینی شده در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان بود. آنها در دوره ژانویه تا فوریه ۷.۱ درصد افزایش یافتند.

بروس پانگ، اقتصاددان ارشد جونز لانگ لاسال گفت علاوه بر اختلالات ناشی از تغییرات فارکس، حرکت بدتر از حد انتظار صادرات و واردات در ماه مارس نشان می‌دهد که سیاست محرک جامع‌تر و هدفمندتری برای چین مورد نیاز است تا به هدف رشد بلندپروازانه خود دست یابد. این یک گام بلند برای تجارت خارجی چین خواهد بود تا دوباره انرژی رشد را برای دولت فراهم کند.

بر اساس داده‌ها، در سه ماهه اول، صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش داشته است. صادرکنندگان این کشور در بیشتر سال گذشته دوره سختی را به دلیل تقاضای کمتر خارج از کشور و سیاست‌های پولی سخت جهانی تحمل کردند.

تحلیلگران هشدار می‌دهند که نگرانی‌های غرب در مورد ظرفیت مازاد چین در برخی صنایع ممکن است موانع تجاری بیشتری را برای قطب تولید جهان ایجاد کند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس رتبه‌بندی فیچ چشم‌انداز خود را در مورد رتبه اعتباری چین به منفی کاهش داد. نظرسنجی دیگر رویترز نشان داد که اقتصاد در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۴.۶ درصد رشد کرده است که کندترین رشد در یک سال گذشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • جزئیات قتل وحشتناک نوه به دست مادربزرگ سنگدل
  • راز ناپدید شدن شهاب سنگ‌ها/ زنگ خطر در قطب جنوب
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد/ اظهارات ضدایرانی انگلیس، فرانسه و سوئیس در شورای امنیت/نماینده روسیه: دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت؛ این رویکرد در
  • کاهش صادرات و واردات چین
  • واکنش وزیر دفاع به اصابت موشک‌های سپاه به سرزمین‌های اشغالی