Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال به صورت ویژه همراه با جشن ۲۵ سالگی جشنواره و جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا درویش‌نژاد ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهرداری همدان، اظهار داشت: جشنواره امسال به صورت ویژه برگزار می‌شود چرا که امسال هم جشن 25 سالگی جشنواره و هم جشن 100 سالگی تئاتر کودک و نوجوان را برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویش نژاد با تأکید بر لزوم همکاری و هم‌افزایی ادارات و نهادهای استان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بیان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نشاط اجتماعی به همراه دارد که مورد استقبال مردم است ضمن اینکه اعتبار و آبروی استان است و تلاش می‌کنیم جشنواره‌ای در خور شأن نام همدان برگزار کنیم.

مدیرکل ارشاد همدان گفت: در کشورهای پیشرفته جهان تئاتر به عنوان یک امر ضروری در سبد زندگی روزانه مردم گنجانده شده است و این نگاه خوب به تئاتر باید در کشور ما نیز تقویت شود.

درویش نژاد عنوان کرد: به طور قطع با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف تخصصی، بار علمی هنرمندان تئاتر را می‌توان تقویت کرد و معتقدیم تئاتر بدون اندیشه و علم نمی‌تواند بار علمی مطلوبی ایجاد کند.

وی اظهار داشت: تئاتر را خوب به مخاطب معرفی نکرده‌ایم و همین باعث مظلومیت تئاتر شده است، در حوزه فنی باید تئاتر ما به سمت و سوی استفاده از متون نمایشی جذاب و مخاطب‌شناسی حرکت کند تا منجر به استقبال بیشتر مردم از تئاتر شود؛ چون استفاده از واژه‌های تخصصی و کار انتقادانه صرف نمی‌تواند عموم مردم را به سالن‌ها بکشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه استفاده از فرهنگ عامه، سنت‌ها و آئین‌ها و فرهنگ عمومی در متون نمایشی می‌تواند استقبال مردم را از تئاتر دوچندان کند، گفت: تک‌بعدی و تخصصی عمل کردن در تئاتر آن هم از نوع فنی خاص، منجر به عدم استقبال مردم از تئاتر می‌شود اما اگر جذابیت‌ها به محتوا، نگارش و متون نمایش‌ها بازگردد استقبال مردم هم از تئاتر بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کاظمی درکارگروه اجتماعی فرهنگی اجتماعی سلماس با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در سلماس برگزار میشود گفت:  این شهرستان آمادگی لازم برای ارائه ظرفیت های هنری فرهنگی تاریخی سلماس  را دارد.

اوبا اعلام اینکه ۲۶اردیبهشت جشنواره بین المللی شعر رضوی در سلماس برگزار میشود  گفت: بیش از ۷کشور خارجی در این جشنواره حضور دارند و بیش از ۵۲٠اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

کاظمی همچنین بر اجرای طرح حجاب و عفاف در این شهرستان تاکید کرد .

 

 

 

دیگر خبرها

  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • زیر تیغ
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود