Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده از استمرار پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: تلاش هايي براي افزايش پوشش وام دهي به اين اقشار در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاري آريا، معصومه ابتکار درباره فعاليت نظام بانکي کشور براي تسهيلات دهي به زنان سرپرست خانوار، با اشاره به امضاي تفاهمنامه ميان بانک قرض الحسنه مهر ايران و معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري براي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به 33هزار زن سرپرست خانوار، اظهار داشت: به همين منظور بانک قرض الحسنه مهر ايران يک هزار ميليارد ريال براي اين موضوع تخصيص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست مي توانند با داشتن معرفي نامه از سوي سازمان هاي حمايتي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري با مراجعه به شعب اين بانک در سراسر کشور، از اين تسهيلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 24ماهه بهره مند شوند.
وي تصريح کرد: البته تلاش مي کنيم سال هاي آينده و در مراحل بعدي ميزان تسهيلات به زنان سرپرست خانوار را افزايش دهيم. معاون رييس جمهور خاطر نشان کرد: تقاضاها در استان ها در حد 20تا 30ميليون ريال است به همين منظور عدد را روي 30ميليون ريال گذاشتيم تا بتوانيم تعداد بيشتري را پوشش دهيم.
معاون رييس جمهور از رايزني با بانک قرض الحسنه مهر ايران براي افزايش ميزان پوشش تسهيلات زنان سرپرست خانوار خبر داد و ابراز اميدواري کرد که بتوانيم در مراحل بعدي هم ميزان تسهيلات و هم مبلغ آن را افزايش دهيم تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با اين تسهيلات مشکلات خود را حل کنند.
ابتکار با اشاره به استقبال از دريافت اين تسهيلات، اظهار داشت: هر چند ميزان اين وام کم است اما برخي از زنان سرپرست خانوار در خانه خود کارگاه مشاغل خانگي ايجاد کردند؛ بنابر اين تلاش مي کنيم ميزان پوشش اين افراد را افزايش دهيم.
ابتکار گفت: علاوه بر اين ساير بانک ها نيز گزارش هايي را در خصوص پرداخت تسهيلات اشتغال پايدار زنان ارائه کرده اند؛ البته برخي از مشکلات در بخش وثيقه وجود دارد که براي رفع اين مشکل تلاش هايي براي شکل گيري صندوق هاي خرد روستايي و تعاوني ها انجام شده است. وي ادامه داد: سهم زنان در اشتغال پايدار و فراگير قابل قبول است و البته بر اساس برنامه ريزي ها ارائه اين تسهيلات استمرار مي يابد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

روح الله نظامی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی به عشایر به صورت کم بهره و با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال پرداخت می شود اظهار کرد: ۲۲۰ میلیارد ریال از میزان از محل بند ج تبصره ۱۸ برنامه بودجه ۱۴۰۲ و سه میلیارد ریال نیز از محل ماده ۵۲این قانون به عشایر پرداخت شده است.

وی افزود: با استفاده از این میزان تسهیلات به حدود ۲۱۹ نفر از جامعه عشایر برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش های مختلف دامداری و صنایع دستی شغل ایجاد شده که سهم تبصره ۱۸ به تعداد ۱۵۷ پرونده و بند ۵۲ نیز ۶۲ پرونده است.
نظامی خاطر نشان کرد: احداث جایگاه های دام، انبار علوفه، صنایع دستی و ایجاد کارگاه های فرآوری از جمله محل های پرداخت این تسهیلات است.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند