Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" نسبت به ادعای عربستان سعودی مبنی بر عدم دست داشتن در ناپدید شدن خاشقجی واکنش نشان داده است. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جان برنان مدیر سابق سیا در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: ادعای عربستان سعودی در تکذیب دخالت در مرگ مشکوک جمال خاشقجی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست، یک ادعای توخالی و غیرواقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: اگر خاشقجی زمانی که در یک هتل یا اقامتگاه شخصی در ترکیه ناپدید شده بود، ادعای عربستان سعودی درباره عدم دخالت در ناپدید شدن وی شاید قابل بررسی بود. ولی او زمانی ناپدید شده است که فیلم ویدئویی مبنی بر ورودش به ساختمان کنسولگری وجود دارد. بنابراین انکار مقام‌های سعودی یک ادعای توخالی است.

برنان اظهار داشت: تعقیب فردی که مقیم دائم ایالات متحده به شمار می رود و برای واشنگتن پست مطلب می نویسد، و انجام چنین کاری در خاک یک کشور خارجی، در یک ساختمان کنسولگری، به نظر من غیرقابل تصور است که چنین عملیاتی بدون اطلاع تصمیم گیرندگان اصلی سعودی انجام شده باشد، یعنی شاهزاده محمد بن سلمان. تصور می کنم این مساله خلاف واقعیت است.

مدیر سابق سیا گفت: باید تحقیقات کاملی درباره ناپدید شدن خاشقجی صورت بگیرد. به نظر من شاه سعودی پیر و فرتوت شده است و این نشان می دهد که شاید او اقتدار سیاسی و توانایی ذهنی کافی برای پیگیری کردن مساله خاشقجی را نداشته باشد.

جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند، رسانه‌ها به نقل از برخی مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در کنسولگری کشته شده است.

مقام‌های ریاض هرگونه دست داشتن در قتل خاشقجی را رد کرده‌اند. مقام های اطلاعاتی ترکیه اعلام کرده اند که فایل های صوتی و تصویری از بازداشت، شکنجه و قتل خاشقجی توسط مامورات سعودی در کنسولگری استانبول در اختیار دارند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کد خبر 6097774

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نظر جالب مدیر سابق شبکه سه درباره عادل فردوسی‌پور و علی فروغی
  • تصویری از تیپ متفاوت بن‌سلمان که میلیونی بازدید خورده
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • فلسطینی‌ها ثابت کردند اسرائیل ببر کاغذی است!
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • کاپیتان سابق استقلال: آن سپاهانی بدون شک خودش دختر نداشت | نکونام امروز بازیکن نیمکت نشین را فیکس کند