Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری گفت: خانه عروسک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجن با هدف جمع‌آوری عروسک‌های بومی محلی اقوام استان چهارمحال و بختیاری و دیگر استان‌ها آغاز به کار کرد. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات

فرزاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: احیای فرهنگ غنی بومی محلی و آداب و رسوم اقوام مختلف و تبادل فرهنگی با استان‌های دیگر از جمله دلایلی است که مربیان کانون را بر آن داشته است تا خانه‌ای برای احیای عروسک‌های بومی استان در مرکز فرهنگی‌هنری بروجن افتتاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خانه عروسک‌های کانون، عروسک‌ها به کودکان و نوجوانان معرفی شده و با توجه به پیشینه آنها توسط خود اعضا ساخته و در این خانه به نمایش گذاشته می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پارچه، نخ، سوزن، کاموا و چوب از جمله ابزار استفاده شده در ساخت این عروسک‌ها است.

رحیمی خاطرنشان کرد: طرح خانه عروسک‌ها از ابتدای تابستان امسال در مرکز فرهنگی هنری بروجن اجرا شده است و تا کنون 25 عضو کودک و نوجوان با ساخت 60 عروسک در این طرح شرکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: خانه عروسک‌ها در بروجن آمادگی کامل خود را برای دریافت عروسک‌های بومی مناطق مختلف کشور اعلام داشته است که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 03834222322 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ش

R41350/P1377/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی سه خانه مسکونی در روستای مورچگان

ایرج کیانی رئیس جمعیت هلال‌احمر بروجن با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان گفت: به‌علت شدت بارش‌ها سه خانه مسکونی در روستای مورچگان دچار آب‌رفتگی شد.

وی تاکید کرد: پس از اطلاع آبگرفتگی خانه‌های مسکونی روستای مورچگان دو گروه امدادی از جمعیت هلال‌احمر بروجن به محل حادثه اعزام شد.

بیشتر بخوانید

حضور میدانی معاونان استاندار در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

کیانی افزود: در این حادثه یک نفر از اهالی روستای مورچگان مصدوم و پس از انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی از سوی نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر شهرستان بروجن به بیمارستان بروجن انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: خانوار‌هایی که خانه‌های آنها دچار آب‌گرفتگی شده بود با کمک نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر به مکان امن هدایت و آب موجود در آن ها تخلیه شد.

کیانی ادامه داد: در این امدادرسانی دو دستگاه خودرو و هفت نفر از نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر عملیات کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان را انجام دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید
  • ترافیک نیمه سنگین همچنان در محور بروجن به لردگان
  • نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • ترافیک نیمه سنگین در محور بروجن به لردگان
  • خداحافظی خانه‌های چهارمحال و بختیاری با دود و بوی نفت
  • اجرای موسیقی بومی ‌و محلی در ایلام
  • آبگرفتگی سه خانه مسکونی در روستای مورچگان
  • خدمات رسانی ۱۰ گروه به مسافران نورزی در شهرستان بروجن
  • قدمت ۴۰۰ ساله خانه‌های سنگی در روستای بارده
  • جایزه شعر، ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور پایه‌گذاری می‌شود