Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ رحیم ساکی مدیر کل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش سازها اعم از روش های شناسایی و کشف و راههای مقابله با آن افزود: ایران در حوزه مقابله ، درمان و رویکردهای‌ اجتماعی نسبت به کشورهای همسایه و منطقه یک کشور پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : بیشتر اعضای سازمان سیکا‌ (کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا)، آسیایی و کشورهای هستند که تجارب و توانمندی های ما را ندارند اما استانداردهایی‌ که در کشور ما وجود دارد و فعالیت‌هایی که ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهد ، حتی برتر از کشورهای توسعه یافته چه در بحث درمان و چه در بحث مقابله است.
ساکی ادامه داد: اجلاس سیکا‌ فرصتی‌ است که اعضای این کمیسیون با هم دیدار و مشکلات گمرکی‌ در زمینه انتقال مواد مخدر را حل و فصل کنند که چارچوب
همکاری‌های بیشتر را نیز فراهم می‌کند.
وی افزود : اگر فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها با هم هماهنگ باشد نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.
ساکی گفت : ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و همچنین کشفیات آن یک کشور تنهاست ، کشور هستیم که تفکرات جهانی داریم و کشورهای غربی زیاد مایل به همکاری با ما در این زمینه نیستند و رویکرد جدیدی در زمینه مواد مخدر دارند.
وی افزود: غربی ها در حال تغییر رویکرد خود به مبارزه با مواد مخدر هستند و رویکرد قانونی سازی و جرم زدایی از موارد مخدر را در پیش گرفته اند و به سمت حقوق بشری سیاسی ، رویکرد قانونی سازی و جرم زدایی از مواد مخدر رفته اند.
مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : اگر امکانات پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم ، می‌بینیم که کشورهای غربی یک دهم اقدامات پلیس ایران را نیز انجام نداده‌ اند و جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر یک کشور پیشرو‌ است.
وی افزود : پلیس ایران یکی از مظلوم‌ترین پلیس‌های جهان است و متأسفانه نتوانسته‌ ایم دستاوردهای ارزشمند جهانی پلیس ایران را به خوبی به جهان معرفی کنیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مواد مخدر ایران کشفیات همایش مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگه داری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و درعملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و ۲ عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکبل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6087888

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز