Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - فروغ طباطبایی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان زابل به عنوان کارشناس پهنه نمونه کشوری معرفی و امروز/ دوشنبه/ مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زن روستایی این کارشناس جهاد کشاورزی به عنوان کارشناس نمونه کشوری در پهنه انتخاب و امروز در مراسمی با اهدای لوح تقدیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی مورد تجلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبی پیری با اشاره به جایگاه کارشناسان پهنه در مزارع کشاورزی افزود: کارشناس پهنه بندی کشاورزی بر میزان و پتانسیل تولید، تمامی بیماری ها و موانع تولید هر روستا به صورت جداگانه نظارت دارد.
وی افزود: همچنین کارشناسان پهنه یافته های جدید تحقیقاتی و علمی را به مزارع برده و از این طریق ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی را افزایش داده و سبب افزایش بهره وری در بخش تولید می شوند.
به گزارش ایرنا دومین همایش ملی زنان روستایی و عشایری کشور امروز با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و شماری از معاونان و مدیران ستادی سازمان در تالار اجتماعات سازمان تحقیقات و آموزش وزارت جهاد کشاورزی در تهران برگزار شد.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي تجليل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه به ‌طور متوسط سه‌ هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

دیانتی اظهارکرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

وی گفت: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی افزود: امسال یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی، با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول بیشتر در سالنهای سرپوشیده است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها برای توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحدهای دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی