Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: همه کشورهای منطقه و جهان از پیروزی سوریه و عراق در جنگ با تروریسم بهره می برند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، «ولید معلم» وزیرامور خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود «ابراهیم جعفری» در دمشق گفت: از پیروزی سوریه و عراق در جنگ با تروریسم همه کشورهای منطقه و جهان استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلم افزود: سوریه جایگاه خود را در جهان عرب دارد و باید نقش عربی خود را ایفا کند و به این ترتیب ما به طرح عربی یا بین المللی پاسخ می دهیم.

 

وی ادامه داد: ما امیدواریم گذرگاه بوکمال با عراق که به دلیل تروریستها بسته شد، به زودی بازشود.

 

وزیرامور خارجه سوریه تاکید کرد: ادلب به مانند هر منطقه ای در سوریه به طور حتم به حاکمیت دولت سوریه بازخواهد گشت و اگر توافق درباره ادلب اجرا نشود، گزینه های دیگر بر روی میز دولت سوریه است.

 

معلم گفت:  آمریکا رقه را به بهانه مبارزه با تروریستهای داعش تخریب کرد و حمایت از این گروهک تروریستی را ادامه می دهد و نیروهایش را به شرق فرات برای اجرای برنامه های متجاوزگرانه در سوریه منتقل کرد.

 

وزیر امور خارجه سوریه افزود: گروهک تروریستی جبهه النصره در فهرست تروریسم در سازمان ملل گنجانده شده است و باید آنها را در آخرین پایگاهشان در ادلب ریشه کن کرد و نیروهای ما در اطراف ادلب برای ریشه کن کردن تروریست در صورت اجرایی نشدن توافق ادلب آماده اند.

 

معلم تاکید کرد: هر طرحی برای فدرالیسم کردن سوریه مغایر با قانون اساسی این کشور است و باید درخواست کنندگان آن از گذشته درس بگیرند و تصمیم سوریه، گسترش حاکمیت کامل خود در سرزمینش است.

 

از سوی دیگر، ابراهیم جعفری گفت: سفرمن به سوریه مهم است، به طوری که پس از پیروزی اش بر تروریسم، ثبات و امنیت را را لمس کردم.

 

جعفری افزود: روابط عراق و سوریه تاریخی و مستحکم است و اینچنین باقی می ماند.

 

وی تاکید کرد: کسی نمی تواند سوریه را از نقش محوری اش در منطقه به حاشیه براند و هماهنگی مداوم بین سوریه و عراق در عرصه های مختلف به ویژه امنیت آبی انجام می گیرد.

 

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: گذرگاهها بین ۲ طرف به دلیل شرایط استثنایی در نتیجه تروریسم بسته شد و به زودی باز می شود.

 

وی گفت: عراق از موضع حمایتگرانه سوریه تقدیر می کند و هرگز اجازه دخالت خارجی در روابط آنها را نمی دهد./

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین پیاده روی اربعین شیراز مرز مهران بیرجند وزیر علوم تحقیقات و فناوری نماز جمعه ابراهیم جعفری ولید معلم تروریسم سوریه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد

ستاد عملیات مشترک عراق از هلاکت یک سرکرده گروهک داعش طی عملیات ویژه در مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، ستاد عملیات مشترک عراق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی و نظامی این کشور طی عملیات ویژه‌ای توانستند «سمیر خضر شریف النمراوی» مسئول عملیات انتقال تروریست‌ها و سلاح و مواد منفجره و مهمات میان عراق و سوریه را به هلاکت برسانند.
در این بیانیه آمده است: «النمراوی یکی از سران تروریستی است دستش به خون بسیاری از مردم بی گناه آلوده است».
فرماندهی عملیات مشترک عراق هفته گذشته سومین مرحله از عملیات «وعد الحق» را به منظور تعقیب و پاکسازی بقایای گروه تروریستی «داعش» آغاز کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • وزیر خارجه عراق: فلسطینی‌ها هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم