Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:38:36 GMT

چگونگی افزایش امنیت ساختمان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۶۶۱۴

چگونگی افزایش امنیت ساختمان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای بالا بردن امنیت یک ساختمان راهکارهای متفاوتی وجود دارد، یکی از کم هزینه‌ترین و آسان‌ترین راه افزایش امنیت ساختمان استفاده از درب‌های ضد سرقت درون ساختمان و نیز درب لابی است.

در اکثر ساختمان‌های که دارای لابی هستند، درب مورد استفاده آن باید از نوع درب ضد سرقت باشد تا امنیت کلی ساختمان را تا حدودی حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها بر این باور هستند که نوع درب استفاده شده لابی چندان اهمیتی ندارد اما باید متذکر شوم که درب لابی چون درب ورودی به کل ساختمان محسوب می‌شود باید از بهترین و مستحکم‌ترین درب استفاده شود.

ویژگی درب ضد سرقت ترک

درب‌های ضد سرقت ترک با استفاده از یک ورقه یکپارچه استیل یا آهنی درون درب که با دو رویه چوبی پوشیده شده‌اند، باعث استحکام بیشتر درب شده و از شکستگی جلوگیری می‌کند. تمامی درب‌های ضد سرقت از هر دو طرف عایق بندی شده‌اند تا از ورودی هرگونه آلودگی صوتی به داخل یا بالعکس جلوگیری شود.

درب لابی نیز باید ضد سرقت باشد تا حس امنیت را برای تمامی ساکنان ساختمان به وجود آورد. همینطور باید عایق بندی حرارتی شده باشد. معمولا با سنگ پشم نسوز درب‌های نسل جدید را عایق بندی می‌کنند تا مانع از هر گونه گرما یا سرما به درون ساختمان شود.

درب لابی چگونه باید باشد؟

معمولا تمامی درب‌های ضد سرقت از روکش ام دی اف طرح‌دار ساده یا برجسته با ضخامت ۸ تا ۱۲ میلی متر استفاده می‌کنند تا در شرایط اقلیمی متفاوت دچار تغییر شکل ندهد زیرا درب‌های لابی اصولا  در معرض مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرد، پس بهتر است از درب هایی که دارای روکش ام دی اف است استفاده شود تا بعد از مدتی دچار تغییر رنگ نشود.

انواع درب‌های ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت به به سه دسته چینی، ترک و ایرانی تقسیم می‌شوند. معمولا درب‌های ترک و ایرانی را در یک ردیف قرار می‌دهند و تنها تفاوتی که دارند در محل مونتاژ آن هاست که درب های ترک را در ترکیه مونتاژ و به ایران فرستاده می‌شوند. درب‌های چینی اما ارازن‌تر است زیرا وزن درب‌های ضد سرقت چینی بسیار سبک‌تر از درب‌های ضد سرقت ترک است.

از دیگر تفاوت میان این سه نوع می توان به جنس رویه آن ها اشاره کرد: درب های ضد سرقت چین از رویه فلزی یا استیل با رنگ کوره‌ای ساخته شده‌اند، در صورتی‌که درب‌های ضد سرقت ترک از رویه ام دی اف با روکش تمام چوب یا ام دی اف با رویه PVC ساخته شده‌اند.

توجه داشته باشید که تمامی درب‌های ضد سرقت باید بر روی آن ها قفل ضد سرقت نصب شود، در صورت عدم نصب قفل ضد سرقت درب شما همانند درب‌های معمولی است با وجود اینکه ممکن است از استاندارد جهانی بهره برده باشد.

پس به هنگام نصب حتما یادآور شوید تا قفل ضد سرقت را نیز روی درب شما نصب کنند.

کد خبر 4429511

منبع: مهر

کلیدواژه: ساخت و ساز ساختمان سازی سیستم ایمنی اربعین ۹۷ داتیس خودرو واردات خودرو بانک پاسارگاد فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین کسب و کار سفارش آنلاین حمل و نقل روز ملی دامپزشکی مشتری مداری افق کوروش خودروهای لوکس فروشگاه زنجیره ای بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت

سردار سرتیپ دوم جلیل موقوفه‌ئی در دیدار نوروزی با استاندار سمنان گفت: طرح نوروزی ۱۴۰۳ با همراهی بخش‌های مختلف در دست اجرا است و در هشت روز نخست تعطیلات کاهش ۱۸ درصد وقوع و افزایش ۳۸ درصدی کشف سرقت‌ و افزایش ۷۲ درصدی دستگیری سارقان در استان سمنان در مقایسه با نوروز گذشته ثبت شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان ابراز کرد: اقدامات پیشگیرانه و مدیریت کارها در طرح نوروزی ۱۴۰۳، منجر به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت ‌در استان سمنان شد.

 

وی افزود: کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۸ درصد کشف سرقت از جمله موفقیت‌های پلیس استان سمنان در سال گذشته بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان گفت: ۹۰ درصد پرونده‌ها در بخش پلیس سایبری و فضای مجازی و ۱۰۰ درصد جرایم جنایی استان در سال ۱۴۰۲ کشف شد.

وی ادامه داد: افزایش ۲۵ درصد دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و افزایش ۱۰ درصدی برخورد با فروشندگان مواد مخدر خرد و عمده، از دیگر تلاش‌های پلیس استان سمنان در سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سارقان محتویات داخل خودرو گردشگران در مهاباد دستگیر شدند
  • سارقان سابقه‌دار در بیجار دستگیر شد
  • دستگیری ۲۸ سارق و کشف ۵۹ فقره انواع سرقت
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • تقویت واحد‌های گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • تقویت واحدهای گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • تقویت واحدهای گشتی پلیس به منظور کشف به موقع سرقت و امنیت شهروندان در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی تصادفات در مازندران/۲۳ درصد سرقت در استان کاهش یافت