Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی وارسته بهدانی فرماندار رودسر در نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به دستور العمل‌های ستاد مدیریت بحران کشور بر تمرکز روی ۴ شاخص مهم پیشگیری، آمادگی بحران، مقابله و بازسازی و بازتوانی گفت: بخشی از این اقدامات باید به صورت ضرب الاجلی و در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود که همین رویه می‌تواند به فرایند اعتماد سازی بین مدیران و مردم منتهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبعا اگر سیل دوباره‌ای به وقوع پیوست مردم بدانند و ببینند که مدیران گامی مهم در زمینه بازسازی و بازتوانی سیل قبلی از خود نشان داده اند افزود: در سیل اخیر بخشی از زیر ساخت‌های این شهرستان خسارت جدی به آن وارد شد و ضروری است از هم اکنون کار‌های مهم در زمینه بازسازی مناطق تخریب شده قاسم آباد سفلی، عسگر آباد و میانده انجام شود.

فرماندار رودسر بخش دیگری از برنامه‌ها را درحوزه مدیریت بحران منوط به اقدام کار‌های اساسی و ماندگار اعلام کرد و گفت:یکی از این موارد مهم مبحث جمع آوری آب‌های سطحی و انجام مطالعات لازم در این زمینه و تحصیص اعتبار در این بخش است که می‌تواند مانع از به بار آمدن خسارت به زیر ساخت‌ها شود.

علی وارسته بهدانی با رد برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر اینکه پلی در این شهرستان در هفته دولت افتتاح و در سیل اخیر ویران شد آن را اساس کذب دانست و تصریح کرد: ممکن است گوشواره پل آسیب دیده باشد، اما این دلیل بر تخریب پل نبوده است.

 

انتهای پیام/م.ع

بازسازی مناطق سیل زده از سوی مدیران شهرستان رودسر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران فرمانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور

حسین مظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین وضعیت ناطق سیل زده کشور، بیان داشت:بر اساس آخرین وضعیت این مناطق تا صبح امروز ۳۰ فروردین ماهدر استان‌های کرمان، جنوب فارس و هرمزگان شرای به حالت عادی و پایدا رسیده است.

وی با بیان اینکه تمرکز مدیریت امدادی روی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان است، ادامه داد:‌در حال حاضر میانگین بارش یکسال در سیستان و بلوچستان ۱۰۱ میلیمتر است در حالی که فقط در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر زرآباد این استان ۲۷۰ میلیمتر، در کنارک ۲۳۰ میلیمتر و چابهار ۱۳۱ میلیمتر بارش داشته ایم.

سخنگوی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در استفندماه گذشته در دو هفته بارش‌ها به میزان ۲۳۰ میلیمتر رسید، گفت: این در حالی است که تنها در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر زرآباد سیستان و بلوچستان ۲۷۰ میلیمتر بارش داشته ایم یعنی ۳ برابر میزان بارش در سیستان و بلوچستان تنها در کمتر از ۲۴ ساعت در زرآباد باریده است.

مظفری خاطر نشان با بیان اینکه ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب‌ها قرار گرفته اند، یاداور شد: برق بخش‌هایی از ۴۰۰ روستا در این مناطق عامدا قطع شده بود که اکنون برق ۹۰ درصد این مناطق وصل شده است. 

وی تصریح کرد: آب آشامیدنی بیش از ۷۰ روستا به علت سیلابی بودن منطقه قطع شده بود که امداد رسانی با ۱۲۰ تیم امدادی از هلال احمر در کنارک در حال انجام است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه ۳ محور اصلی و ۱۴ محور فرعی در سیستان و بلوچستان مسدو شده، ابراز کرد: امداد رسانی به این مناطق از طریق ۷ بالگرد توسط سپاه، ارتشو هلال احمر در حال انجام است.

مظفری با بیان اینکه فروکش کردن آب محور‌های یاد شده بازگشایی می‌شوند، افوزد: سد کهیر در بالادست کنارک ۱۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی داشت که در کمتر از ۲۴ ساعت به ۳۲۵ میلیون متر مکعب آب رسید و برای اولین بار این سد جدید آبگیری شده است.

وی با اشاره به قطع شدن فیبر نوری در مناطق ایرانشهر، نیکشهر، خاش و قصر قند، گفت: تا پایان امروز این مشکل بررف می‌شود؛ ضمن اینکه در هرمز گان نیز حجم بارش زیاد بوده و در بخش‌هایی از معابر بندرعباس با آبگرفتگی روبرو شدیم که اکنون این مشکل برطرف شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد:‌حدود ۱۲ روستا در جاسک و بشاگرد با قطع موقت ارتباط روبرو بودند که تا عصر امروز باز گشایی می‌شوند.
مظفری با اشاره به اینکه تمام رها‌های اصلی استان هرمزگان باز است، خاطرنشان کرد: فیبر نوری این مناطق وصل شده؛ ضمن اینکه این استان به علت مجاور بودن با سیستان و بلوچستان استان معین خدمات امدادی است.

وی با بیان اینکه ره‌های اصلی استان کرمان باز است، افزود: آب، گاز و فیبر نوری در این استان وصل است؛ ضمن اینکه با لایروبی رودخانه‌های فصلی این استان در ۶ ماه گذشته باعث شده تا خسارت چندانی وارد نشود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در بوشهر و جنوب استان فارس خسارتهاق چندانی به زیر ساخت‌ها وارد نشده، گفت:تا رسیدن به شرای عادی در این مناطق امداد رسانی ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • بارندگی‌های شدید در هرمزگان؛ مسدود شدن دو محور در شرق
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • مدارس سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • مدارس این شهر غیرحضوری شد
  • فعالیت غیرحضوری مدارس نیکشهر،مهرستان،زرآباد ودلگان
  • گاز برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود