Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به عملکرد سازمان بهزیستی در جشنواره «شهید رجایی» گفت: براساس ارزیابی سازمان استخدامی در سطح استانی، از ۲۷ اداره کل بهزیستی کشور تقدیر می‌شود.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فردا ( سه شنبه) جلسه تقدیر از دستگاه‌های تابعه وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی در جشنواره شهید رجایی برگزار و در آن از استان‌هایی که موفق شده‌اند تقدیر می‌شود، افزود: این جشنواره بر اساس ارزیابی شاخص‌های اختصاصی و عمومی دستگاه‌ها که هر سال از سوی سازمان امور استخدامی تهیه و تایید و سپس به استان‌ها ابلاغ می‌شود و معمولا در هفته دولت نتایج بیرون می‌آید، عملکرد دستگاه‌ها را ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از این شاخص‌های عمومی و اختصاصی توضیح داد: در بخش شاخص‌های عمومی مواردی نظیر سیاست اداری و حقوق شهروندی، دولت الکترونیک، اصلاح ساختار اداری و... و در بخش عمومی هم برای ادارات سازمان بهزیستی شاخص‌هایی مثل توسعه اورژانس اجتماعی، حمایت از کودکان بی سرپرست، غربالگری شنوایی و بینایی و... مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه جلسه ملی این جشنواره با حضور رئیس جمهور برگزار شده و بر این اساس دستگاه‌هایی که قابل تقدیر باشند انتخاب می‌شوند، افزود: در جشنواره سال ۹۳، دربخش عملکرد سازمان بهزیستی، فقط ۴ استان انتخاب شدند و در سال ۹۴ همزمان با حضور محسنی بندپی، سازمان بهزیستی برای اولین در سطح کشوری هم مقام آورد و ادارات کل ۱۰ استان انتخاب شدند. سال ۹۵ بار دیگر در سطح ملی انتخاب شدیم و این بار ۲۴ استان مقام آوردند.

موسوی چلک با تاکید بر اینکه امسال طی ارزیابی سازمان استخدامی در سطح استانی، از ۲۷ اداره کل بهزیستی در تجمیع شاخص‌هایی مثل کارمند نمونه تقدیر شد، اظهار کرد: در سه استان هم سازمان بهزیستی تمام امتیازات مشخص شده را به طور کامل دریافت کرده است. کسب این مقام بین دستگاه‌های اجرایی بی سابقه است و برای رسیدن به این هدف جلسات متعدد آموزشی زیادی برگزار شده است تا این موفقیت کسب شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تنوع مراجعان به این سازمان شبیه سازمان‌های دیگر نیست، تصریح کرد: این اتفاق بزرگی است که در چنین جشنواره‌ای بهزیستی توانسته این موفقیت را کسب کند. با این حال نباید فراموش کرد که برای ارزیابی عملکرد، محدود به شاخص‌های جشنواره «شهید رجایی» نیستیم و این جشنوراه یک نوع ارزیابی عملکرد است که در رقابت بیرونی سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موسوی چلک در ادامه درباره دیگر شاخص‌های نظارتی بر عملکرد سازمان بهزیستی گفت: نظام‌نامه نظارتی سازمان نیز هر ۶ ماه یکبار در سطح مدیریتی و هر سه ماه به شکل تخصصی همه مراکز را مورد نظارت و بررسی قرار می‌دهد. این نوع نظارت هم بین سازمان‌ها منحصر به فرد است. اما به این معنا نیست که نقاط ضعفی نداریم با این حال تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌ها برای نظارت و شناسایی نقاط قوت و ضعف و اتخاذ راهکارهای بهبود عملکرد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی برون سپاری شده است، اظهار کرد: طبیعی است که در چنین سازمانی سیاست‌گذاری و نظارت، دو وظیفه اصلی خواهد بود چراکه بهزیستی علاقه مند است به سمت شفافیت و افزایش رضایتمندی و نظارت مستمر علاقه مند است که حرکت کند.

به گزارش ایسنا، آئین تقدیر از ۲۷ اداره کل برتر استانی بهزیستی در جشنواره شهید رجایی با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردا سه شنبه در محل این وزارت‌خانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشنواره شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، خدیجه بذرافکن، دانش‌آموخته دکتری تخصصی ترویج و آموزش کشاورزی از دانشگاه شیراز، با حمایت بنیاد ملی علم ایران، تحقیق خود را در قالب طرح پسادکتری دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌ برداران بخش کشاورزی را  با راهنمایی حسن علیپور را ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزی از محور‌های اساسی توسعه اقتصادی ایران به شمار می‌‎رود، افزود: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی و تولید غذا و همکاری متقابل با سایر بخش‎‌ها، از مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به‌خوبی نشان می‌‎دهد.

نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت‎‌ها برای دستیابی به توسعه روستایی و کشاورزی است. برای رسیدن به این مهم، آموزش شرط لازم برای بالا بردن کارایی و بهره‌‎وری نیروی انسانی به شمار می‌رود.

این پژوهشگر افزود: از آنجا که بخش عظیمی از جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن و اکثر آنان نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند؛ ایجاد ساختار و راهبردی مشخصی برای کارآمد کردن این افراد در زمینه‎‌های مختلف شغلی خودشان ضروری به نظر می‌‎رسد.

همچنین باید برنامه‎‌ریزی مناسبی برای گسترش کمی و کیفی عوامل تٱثیرگذار بر تربیت و آموزش نیروی انسانی که بر تولید و توسعه بخش کشاورزی تٱثیر مستقیم دارد، وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، آموزش کشاورزی با ساختار ناکارا و نامطلوب در‬ حال‬ افول‬ است. این درحالی است که امروزه ترویج کشاورزی و برنامه‎‌های آموزشی آن سازوکار مهمی در انتقال دانش به بهره‌‏برداران بخش کشاورزی و افزایش بهره‌‏وری و تولید در این بخش را دارد.

بذرافکن اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‎‌های آموزشی و ترویجی بهره‏‌برداران کشاورزی در دست‌یابی به هدف توانمندسازی کشاورزان موفق نبوده‌‎اند. ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی به‌عنوان بخشی مهم از‬ برنامه‎‌های توسعه حرفه‌‎ای کشاورزان محسوب می‌شود.

وی افزود: اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی، افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی بهره‌‎برداران و درآمد حاصل از آن برای بهره‌‎برداران کشاورزی امری‬ مشهود‬ و‬ غیرقابل‬ انکار‬ است.

وی گفت: با این طرح پژوهشی تأثیر سرمایه‌گذاری در دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌‏برداران بخش کشاورزی بر شاخص عملکرد و تولیدات کشاورزی مشخص می‌شود.

بذرافکن گفت: داده‌های این طرح در دو مرحله جمع‌آوری می‌شود و، چون باید دوره‌های ترویجی برگزار شود تا پس از برگزاری دوره، بررسی‌های ما انجام شود که تا چه اندازه، این دوره‌ها مفید بوده‌اند، ما نیاز به زمانی بیشتر از یک سال برای انجام این طرح داریم. چالش برگزاری دوره ترویجی و زمان برگزاری آن از مشکلاتی است که ما در انجام طرح با آن مواجه هستیم.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • تقدیر رئیس سازمان سنجش از مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان
  • تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن شورای شهر اصفهان
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد