Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمود نقیبی رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان خاتم گفت: در راستای اجرای طرح توسعه روستایی دوره آموزشی گلیم بافی باهدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال در روستا‌های چنار ناز و خوانسار شهرستان خاتم برگزار شد.

 نقیبی افزود: این دوره‌های آموزشی ضمن کسب مهارت و ایجاد اشتغال می‌توانند در تغییر معیشت از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها  جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح توسعه روستایی و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی وهمکاری میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان  از سال گذشته با جلب مشارکت روستائیان انجام شد.

نقیبی مهمترین هدف  این طرح را مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی و ایجاد معیشت در روستاها دانست و افزود: این طرح در دومرحله و با تعداد ١٨ نفر از روستائیان شهرستان خاتم درحال برگزاری است.

انتهای پیام/ی

بانوان روستائی خاتم در دوره آموزشی بافت گلیم شرکت کردند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت

 پور مهدی گفت: این تعداد سرکشی و بازدید نظارتی محسوس و غیر‌محسوس توسط نیروی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس حوزه باستان شناسی شهرستان در سال گذشته (۱۴۰۲) از آثار تاریخی و فرهنگی انجام شده است.

او ادامه داد: تعدادی از این بازدید‌ها در خصوص گزارش‌های مردمی و برخی دیگر برای نظارت استعلام‌های حوزه میراث فرهنگی و تعدادی نیز بازرسی‌های ماهانه همکاران یگان حفاظت از آثار شهرستان  انجام شده است.

پورمهدی افزود: تعداد دستگاه‌های فلز یاب مکشوفه در شهرستان در سال گذشته ۱۳ مورد، تعداد دستگیر شدگان حفاری غیر مجاز ۳۰ نفر و تعداد پرونده‌های قضایی ۱۴ پرونده بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مینودشت گفت: شهرستان مینودشت دارای بیش از ۱۰۰ اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس است که ۶۰ اثر (محوطه باستانی ۴۴ مورد – بنا:۱ مورد (کوشک باغ پهلوی) طبیعی ۲ اثر: درخت چنار کهنسال روستای دجوز و سایر– ۱۳ اثر میراث ناملموس (ابریشم بافی -مهارت چادرشب بافی- فن و مهارت ساخت دوتار قزلباش- نمد مالی قوم قزلباش -آیین حنابندان قوم قزلباش استان گلستان -مهارت و ساخت تنور‌های سنتی -چلنگری استان گلستان - مهارت ساخت عروسک محلی روستای قلعه قافه و کارکرد‌های فرهنگی آن -مهارت دوخت پوشاک سنتی قوم قزلباش- فن و مهارت قیطان بافی قزلباش - گویش قزلباش مینودشت - آلندق (پیشانی بند زنان قزلباش) - شاریسه (پیشانی بند دختران قزلباش)) بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دوره های آموزشی موسسه تحقیقات دیم برای ۵هزار نفر
  • احیای هنر در حال فراموشی حصیر بافی با همت بانوی گلستانی
  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • شب به یادماندنی در چند کیلومتری پایتخت
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست