Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:01:36 GMT

تهدید داوران و اخلال در مسابقات کاراته در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۶۸۹۷

تهدید داوران و اخلال در مسابقات کاراته در شیراز

مسابقه کاراته قهرمانی جنوب کشور در بخش مردان که روز جمعه 20 مهر به میزبانی شیراز برگزار شد، به دلیل تهدید داوران و خروج آنان از محوطه تاتامی با شش ساعت تاخیر به پایان رسید.

‌به گزارش ایسنا منطقه فارس،  به گفته برخی از حاضران در مسابقات کاراته قهرمانی جنوب کشور، در حین مسابقه رئیس شورای داوران هیئت کاراته استان فارس دبیر شورا را مآمور کرد تا داوران فارسی را از ادامه قضاوت در این رقابت‌ها منع و ترغیب به خروج از تاتامی کند؛ این اقدام باعث خروج بعضی از داوران و تیم‌های شرکت کننده از استان فارس در این رقابت‌ها و تاخیر در برگزاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت کاراته استان فارس در گفت‌وگو با ایسنا منطقه فارس گفت: در روز برگزاری مسابقه بنده در شیراز حضور نداشتم و اطلاعی از اینکه از داوران خواسته شده که به بیرون از سالن هدایت شوند، ندارم.

احمد مبارکی با بیان اینکه شب گذشته (22 مهر) این موضوع به بنده گزارش شد و هم اینک در حال پیگیری چرایی بروز این مشکل هستم، گفت: باید از سوی سبک برگزار کننده مسابقه لیست هیئت داوران به هیئت کاراته استان ارسال می‌شد که این امر انجام نشده است.

مسئول برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی جنوب کشور نیز در مصاحبه با ایسنا بیان کرد: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد که در بخش بانوان تمام پتانسیل داوری فارس 70 نفر داور از درجه آسیایی و ممتاز حضور داشتند و مسابقه به خوبی به پایان رسید.

علی ظهرابی با بیان اینکه در بخش آقایان با مشکل مواجه شدیم و مسابقات آنها با شش ساعت تاخیر تمام شد، گفت: ر ئیس و دبیر شورای داوران هیئت کاراته فارس یا قوانین را نمی‌دانند یا دنبال قوانینی هستند که به اجبار به دیگران القا و تحمیل کنند.

او افزود: رئیس و دبیر شورای داوران هیئت کاراته فارس پیش از آغاز مسابقه درخواست تایید داوران را داشتند که درخواست آنها مبنای قانونی نداشت و تاکنون در کشور چنین قانونی وجود نداشته است.

به گفته ظهرابی، هر سبکی در کاراته خود دارای کمیته داوری است و ارائه لیست به کمیته داوران هیئت کاراته استان غیرقانونی است.

مسئول برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی جنوب کشور با تاکید بر اینکه در برگزاری این مسابقه بر مبنای قانون عمل کردیم، گفت: در بخش مردان با توجه به تعداد کاراته کاران حدود 50 داور از درجه آسیایی و ممتاز از فارس و سایر استان‌ها دعوت کرده بودیم. در واقع برمبنای چهار تاتامی داور دعوت کردیم.

وی عنوان کرد: مسابقات قهرمانی کاراته جنوب کشور در بخش مردان به دلیل کارشکنی و تهدید داوران از سوی رئیس و دبیر شورای داوران هیئت کاراته استان فارس در محوطه تاتامی با شش ساعت تاخیر به پایان رسید و پیش از آغاز مسابقه نیز اطلاعیه‌هایی از سوی این کمیته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که موضوع را سریعا به رئیس هیئت کاراته استان فارس گزارش کردیم.

ظهرابی ادامه داد: در حین مسابقه در حالی‌که ناظر هیئت کاراته فارس هم حضور داشت، افرادی را مامور به تهدید داوران در محوطه تاتامی کردند که این موضوع با کدام مبنای اخلاقی و ارزشی مطابقت دارد؟

مسئول برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی جنوب کشور یادآور شد که مستندات تهدید داوران وجود دارد و قطعا در اختیار مراجع حقوقی و قضایی ذیربط قرار داده می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام كاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال کشور اعلام شد که به شرح زیر است:   چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ نفت و گاز گچساران - شاهین بندرعامری داور: امین خدادپور کمک ها: نجف پناهی، علی معصومی، محمد معافی ناظر: ایرج نظری   داماش گیلانیان- مس شهر بابک داور: بهمن ممشلی کمک ها: بابک خسروی، محمد حیدری، حسین اسماعیلی ناظر: جمشید دانشمند   خوشه طلایی ساوه- خیبر خرم آباد داور: حسین زیاری کمک ها: فرهاد فرهادپور، محمد حمیدی و میثم صفاری ناظر: عباس مهدی زاده   نفت مسجد سلیمان- شهر راز شیراز داور: سید ابراهیم موسوی کمک ها: بهمن عبداللهی، احمد حقانی و حسین امیدی ناظر: عبدالرسول استادزاده   مس کرمان - آریو اسلامشهر داور: مسعود حقیقی کمک ها: رضا احمدی، مرتضی رجال زاده و احمد مرشدی ناظر: مجید معماری   پارس جنوبی جم- چادرملو اردکان داور: ناصر جنگی کمک ها: حامد صفایی، عدنان پیروی و علی سام ناظر: سعادت باغبان   مس سونگون ورزقان - آبی پوشان جنوب داور: حامد سیری کمک ها: مجتبی قاسمی، سعید محمدی و ابراهیم خاجانی ناظر: بابک وسیله بر   فجر سپاسی شیراز- دریا کاسپین بابل داور: محمدجواد عبداللهی کمک ها: فرزاد ایمان نژاد، اکبر عمرانی و حمید طیب ناظر: تورج عیوض محمدی   سایپا - شهرداری آستارا داور: میثم عباسپور کمک ها: امید افخمی و مهران مصطفوی و فرهاد قاسمی ناظر: مهرداد ذهبی

دیگر خبرها

  • مروری بر رویدادهای ورزش استان در پائیز سال ۱۴۰۲
  • از رویایی نیمه تمام تا شیرینی طلای جهان و تلخی بازماندن از مسابقات آسیایی
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • مروری بر کارنامه ورزش قم در تابستان ۱۴۰۲
  • اعزام ووشو کاران به بازی‌های بریکس
  • تیم‌های ملی ووشو ایران به بازی‌های بریکس اعزام خواهند شد
  • حضور تیم ملی ووشو در بازی‌های بریکس در کازان
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • معرفی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال
  • آمادگی شیراز برای میزبانی از رقابت های آسیایی هندبال