Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آزادشهر از ثبت پنج اثر تاریخی و فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

علیرضا حصارنوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در آخرین جلسه شورای ثبت آثار تاریخی کشور که در تهران برگزار شد، با ثبت 5 اثر تاریخی و فرهنگی آزادشهر در فهرست آثار ملی موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با پنج اثر ثبت شده اخیر که شامل تپه نوده خاندوز، زیتون تپه، پل نوده، پل غزنوی و کاخ پهلوی خوش ییلاق است، تعداد آثار ثبت شده آزادشهر در فهرست آثار ملی کشور به 36 اثر رسید.
وی در خصوص مزیت های این اتفاق ابرازکرد: ثبت ملی آثار تاریخی و فرهنگی دو مزیت کلی دارد؛ اول اینکه مالکیت اثر یا شیء مشخص شده و علاوه بر آن از نابودی، سرقت و از بین رفتن آن جلوگیری می شود.
حصارنوی افزود: اصولا از دید حقوقدانان تا فعل یا عملی ثبت نشود همیشه در مظان از بین رفتن، به فراموشی سپردن و نابودی است و آثار تاریخی، فرهنگی و هنری نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
حصارنوی بیان کرد: از همین رو هم سازمان های بین المللی از کشورها می خواهند آثار تاریخی و برجسته خود را ثبت کنند و هم نهادهای دولتی بر اهمیت این امر صحه می گذارند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: با ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی، اعتبار لازم برای انجام برنامه های مرمتی، مطالعاتی و حفاظتی تامین می شود و هماهنگی و همکاری بیشتر مالکان قانونی برای ارائه آگاهی از نحوه خرید و فروش و ساخت و سازها در عرصه و حریم آثار ثبتی صورت خواهد پذیرفت.
شهرستان 96 هزار نفری آزادشهر در شرق استان گلستان دارای 69 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که بافت تاریخی روستای فارسیان، تپه ازدار تپه و نظام آباد و جنگل بن قلعه از جمله آنها محسوب می شود.
9433/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي ثبت آثار ملي آزادشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا وسيما ، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از رقابت ۸ روستای ایران در مسیر جهانی شدن خبر داد. آقای فاطمی گفت: دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از منابع طبیعی، اولویت بندی گردشگری، بهداشت، ایمنی و امنیت از جمله معیارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری در انتخاب روستاهای هدف گردشگری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن