Web Analytics Made Easy - Statcounter

20 هزار هکتار از مراتع شمالی شهرستان گنبدکاووس در گلستان وضعیت خوبی ندارند و خطر بیابانی شدن آنها را تهدید می کند. بوته کاری مراتع شمال گنبد 

«قربانعلی گرایلو»، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس افزود: برای جلوگیری از بیابانی شدن این مراتع و ورود پدیده ریزگردها به این شهرستان که منشاء آن کشور ترکمنستان است، طرح بوته کاری مراتع در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  براین اساس، امسال 700 هزار بوته از گونه های «آتریپلکس»، «آگرو پایرون»، «النگاتوم»، «خارشتر» و «قره داغ» که در ایستگاه تولید نهال «چپرقویمه» گنبد تولید شده در سطح یکهزار هکتار از مراتع گنبد کاووس کشت می شود. سال گذشته نیز یکهزار و 200 هکتار از مراتع شمال گنبدکاووس با هزینه 20 میلیارد ریال و 11 هزار نفر روز فعالیت، بوته کاری شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاء مکانیزه برنج در آستارا

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان آستارا در آیین نخستین نشاء مکانیزه برنج گفت: اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و کشت مکانیزه برنج مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان آستارا وجود دارد، افزود: بیش از ۸ هزار تن برنج سفید از این اراضی تولید می‌شود که رقم برنج غالب منطقه هاشمی است.

فرماندار آستارا پیش بینی کرد: در یک هزار و ۹۲۰ هکتار معادل ۶۰ درصد از این اراضی نشاکاری مکانیزه انجام شود.

شهاب زاده گفت: امیدواریم با تمهیداتی که دولت اندیشیده بتوانیم سال زراعی پرخیر و برکتی را داشته باشیم.

او همچنین با بیان اینکه برنج یک محصول آسیب پذیر در مقابل آب و هوا است، از شالیکاران خواست بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غربی‌ترین نقطه استان گیلان قرار دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان