Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفت‌وآمدی که به دلیل مسائل حمل‌ونقلی اهالی صدرا اعم از نامناسب بودن محورهای مواصلاتی، کمبود اتوبوس و تاکسی همچنین فرسوده بودن اتوبوس‌ها بدون داشتن دستگاه کارت‌خوان و... مشکلاتی را برای شهروندان متحمل کرده است. به گزارش جنوب نیوز؛ طرح احداث شهرهای جدید با هدف جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و خاک مرغوب در اثر توسعه ناموزون شهرهای بزرگ، جلوگیری از بالا رفتن بی‌رویه قیمت زمین در شهرهای بزرگ، صاحب‌خانه شدن اقشار کم‌درآمد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در شرایط کشور که افزایش نرخ رشد جمعیت و مهاجرت‌های گسترده به نقاط شهری ازجمله آن موارد بود، 33 سال پیش به تصویب هیئت‌وزیران رسید.

در همین راستا عملیات ساخت شهر جدید صدرا سال 72 آغاز شد اما اینکه تا چه حد شهرهای جدید و شهر صدرا توانستند بستری برای تحقق اهداف متعالی فوق باشند، جای بحث و بررسی بوده که از مجال این گزارش کوتاه خارج است.

طبق گفته برخی ساکنان شهر صدرا، نیمی از منازل این شهر خالی از سکنه است و شهروندان نیز اغلب در شهر شیراز شاغل بوده و دائماً در حال رفت‌وآمد بین صدرا و شیراز هستند. رفت‌وآمدی که به دلیل مسائل حمل‌ونقلی این شهر اعم از نامناسب بودن محورهای مواصلاتی، کمبود اتوبوس و تاکسی همچنین فرسوده بودن اتوبوس‌ها بدون داشتن دستگاه کارت‌خوان و... مشکلاتی را برای شهروندان متحمل کرده است.

 

انتظارهای طولانی با اتوبوس‌های مملو از جمعیت

یکی از ساکنان شهر صدرا در گفت‌وگو با خبرنگار ما ابراز داشت: تعداد کم اتوبوس‌های صدرا باعث طولانی شدن زمان حرکت اتوبوس‌ها و بی‌نظمی در رفت‌وآمد شهروندان می‌شود درصورتی‌که افراد شاغل، دانشجویان و... باید به‌موقع در محل تحصیل یا محل کار خود حاضر شوند.

وی ادامه داد: بعد از انتظار طولانی در ایستگاه، اتوبوس‌ها مملو از جمعیت می‌شوند و مسیر طولانی شیراز به صدرا را سرپا می‌ایستیم که موجب نارضایتی همه می‌شود.

به گفته این شهروند صدرا، مبلغ کرایه نامتعارف و نداشتن پول خورد توسط مسافر و راننده، عدم وجود دستگاه کارت‌خوان در اتوبوس‌ها و عدم برگرداندن مابقی پول مسافرین نیز از دیگر عوامل ناراحتی و نارضایتی شهروندان صدرا است.

یکی دیگر از ساکنان صدرا نیز که از فرسوده بودن اتوبوس‌ها گلایه می‌کرد، گفت: از فاز دو تا فاز یک صدرا چند دقیقه بیشتر راه نیست اما سوار اتوبوس که می‌شویم اندازه یک ساعت باید بچرخیم، فاز یک هم وقتی سوار اتوبوس می‌شویم جا برای نشستن اصلاً نیست.

وی افزود: کسانی که در صدرا زندگی می‌کنند و مخصوصاً آن‌هایی که فاز دو هستند با مشکل حمل‌ونقل مواجه هستند، آن‌قدر باید صبر کنند تا یک اتوبوس از راه برسد و به مقصد برسند.

بدعت‌گذاری مدیریت سابق صدرا از عوامل مشکلات حمل و نقل

خبرنگار ما در خصوص مشکلات حمل‌ونقل صدرا به گفت‌وگو با شهردار صدرا پرداخت و وی با بیان اینکه شیراز و صدرا دو شهر جدا هستند که وظیفه حمل‌ونقل بین‌شهری وظیفه شهرداری نیست و شهروندان باید به پایانه مسافربری مراجعه کنند، اظهار داشت: شهرداری شیراز از اینکه اتوبوس‌های صدرا به پایانه قصر دشت می‌روند گلایه دارند و می‌گویند که مساحت پایانه آن‌قدری نیست که گنجایش اتوبوس‌های صدرا را هم داشته باشد.

 

عباس ملک‌زاده ادامه داد: در گذشته وعده داده بودند که اتوبوس‌ها به پایانه نمازی هم بروند اما بعد قبول نکردند، در مدیریت قبل صدرا وعده‌ها و بدعت‌هایی گذاشتند که در توان و حیطه وظایف شهرداری صدرا نیست اما چون مردم توقع دارند ما هم می‌خواهیم که مشکلی برای شهروندان صدرا پیش نیاید.

افزودن 20 دستگاه مینی‌بوس جدید به صدرا

وی با بیان اینکه ما شهروندان صدرا را طبق قولی که دادیم تا پایانه بزین منتقل می‌کنیم، افزود: 20 دستگاه مینی‌بوس جدید برای حمل‌ونقل درون‌شهری صدرا  تا 50 روز آینده تحویل خواهیم گرفت.

شهردار صدرا گفت: عرض کم معابر و از طرفی پراکندگی جمعیت در فاز یک و دو که موجب می‌شود اتوبوس‌ها در طول روز خالی فعالیت کنند، از عوامل استفاده مینی‌بوس به‌جای اتوبوس است که مشکل حمل‌ونقل را برطرف خواهد کرد.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: برای خرید اتوبوس جدید از شهرداری شیراز فعلاً در حال مذاکره هستیم و کمیسیون حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز نیز در حال بررسی است.

وی گفت: اگر می‌خواستیم 20 دستگاه اتوبوس جدید بخریم هزینه آن به‌اندازه بودجه یک سال شهرداری می‌شد، چون در بضاعت ما نبود این مشکلات حمل‌ونقل ایجاد شد، با برنامه‌ریزی 5 دستگاه اتوبوس خریداری کردیم  که اگر شهرداری شیراز کمک کند می‌توانیم اتوبوس جدید خریداری کنیم اگرنه در بودجه سال آینده این اتفاق می‌افتد.

نصب کارتن‌خوان بر روی اتوبوس به زودی

شهردار صدرا در خصوص دستگاه کارت‌خوان در اتوبوس‌ها نیز ابراز داشت: ما به دنبال این هستیم که شهروندان صدرا و شیراز از یک کارت‌خوان مشترک استفاده کنند، شرکت طرف قرارداد شهرداری شیراز فعلاً اتمام کارکرده و ما منتظریم که شهرداری شیراز با شرکت جدیدی قرارداد ببندد که امیدواریم این موضوع نیز طی 50 روز آینده حل  خواهد شد 

وی یادآور شد: 30 دستگاه تاکسی زرد سهم شهرداری صدرا است که استقبال خوبی هم شد و با تحویل کارخانه وارد ناوگان حمل‌ونقل صدرا می‌شود.

به گزارش فارس، اگرچه مشکل حمل‌ونقل مسافر از صدرا به شیراز و جابجایی مسافران درون‌شهری صدرا از گذشته تاکنون وجود داشته  و تنها مختص به زمان مدیریت ملک‌زاده نیست اما توقع می‌رود همان‌طور که وی

شهریور امسال به‌عنوان مدیر نمونه شهرستان شیراز انتخاب شد در جهت کاهش مشکلات صدرا تلاش کرده و برای ورود 20 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر صدرا که خرداد سال گذشته نیز اعلام کرده بود اهتمام ورزد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی واردات اتوبوس با نرخ سود ۹ درصد گفت:شرکت‌ها تا صبح فردا برای اعلام تعداد ناوگان وارداتی فرصت دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر یادآور شد: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ 600 میلیون یورو و همچنین 4000 میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود 9 درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در فاز نخست 150 میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از 5 سال ( قیمت هر دستگاه تا 220 هزار دلار) در نظر گرفته شده است. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح  فردا شنبه 8 اردیبهشت، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

وی تاکید کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

به گزارش تسنیم، بر اساس دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره 7 قانون بودجه 1402 اولویت واردات اتوبوس با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنهاست.

شرکت‌های حمل‌ونقل باید تعهد دهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.

هر شرکت می‌تواند حداکثر 25 دستگاه اتوبوس وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند، در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن 10 سالگی امکان فروش آنها را ندارند.

حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید 150 هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری کاهش یابد.

واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری، حداکثر سه ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری  امکان پذیر خواهد بود..

شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند 3)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو