Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پی بارندگی‌های صبح امروز در مجموع 86 بیمار با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی اهواز و دیگر شهرستان‌های تابعه این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

فرهاد حمزه‌لویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارندگی‌های صبح امروز در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان اظهار کرد: در پی این بارندگی‌ها در مجموع 49 بیمار با علائم مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های اهواز مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموع این بیماران، 44 نفر به صورت سرپایی درمان و پنج بیمار بستری شده‌اند.

حمزه‌لویی بیان کرد: همچنین در مجموع 37 بیمار با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند که 35 بیمار به صورت سرپایی درمان و دو بیمار بستری شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سلامت منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا این مرد از دکتر می‌خواهد دو انگشت سالمش را قطع کند؟!

زی‌سان: دکتر نادیا نادو از دپارتمان روانپزشکی دانشگاه لاوال اخیراً گزارشی موردی را درباره یک بیمار ناشناس منتشر کرد که افکار آسیب‌زا را تجربه کرده است؛ مبنی بر اینکه دو انگشت آخر دست چپش از دوران کودکی به بدنش تعلق ندارد!

به گزارش زی‌سان، این افکار در طول زندگی او باعث درد، تحریک پذیری مداوم، نقص در مهارت و کابوس‌های واضحی می‌شد که در آن‌ها این دو انگشت در حال پوسیدگی یا سوزش بودند. اگر چه بیمار از خجالت، ناراحتی‌اش درباره انگشتانش با خانواده اش در میان نمی‌گذاشت، اما اغلب در مورد برداشتن انگشتان خود خیال پردازی می‌کرد.

دکتر نادو نوشت: «او با کار در یک کارخانه چوب بری، به فکر ساخت یک گیوتین کوچک برای بریدن انگشتانش بود. این مرد می‌دانست که خودآزاری راه‌حل مطمئنی نیست و می‌تواند بر روابط، شهرت و سلامتی او تأثیر بگذارد. در ‌حال نمی‌توانست تصور کند سال‌های آینده با آن انگشتان زندگی کند.»

از آن‌جایی‌که تصویربرداری از مغز این مرد طبیعی به نظر می‌رسید، گزینه‌های درمانی غیرتهاجمی مانند درمان شناختی رفتاری، دارو‌های ضد افسردگی، دارو‌های ضد روان پریشی و مواجهه درمانی به او پیشنهاد شد، اما هیچ کدام موفقیت آمیز نبود. پس از ارزیابی روانپزشکی، بیمار قادر به درخواست قطع عضو داوطلبانه تشخیص داده شد و به بخش ارتوپدی ارجاع داده شد. در نهایت تصمیم گرفته شد که برداشتن دو انگشت بهترین راه برای کمک به بیمار است و ارزیابی شش ماه پس از قطع عضو آن را تایید کرد.

این روانپزشک نوشت: بعد از جراحی، کابوس‌ها به همراه ناراحتی عاطفی بلافاصله متوقف شدند. او برنامه‌های سازنده‌ای برای زندگی داشت، خشم را کاهش داد، و رفاه را با خانواده و محل کار بهبود بخشید. هیچ اظهار تاسفی نشد. او اکنون با رفع تمام علائم مربوط به BID، زندگی عاری از مشغله‌های نگران کننده در مورد انگشتانش را سپری می‌کند. قطع عضو او را قادر ساخت تا مطابق با هویت خود زندگی کند.

اختلال هویت یکپارچگی بدن (BIID) یک وضعیت بسیار نادر است که با میل شدید و مداوم برای به دست آوردن ناتوانی مشخص می‌شود. بیش از یک دهه پیش، درباره زنی سالم نوشتیم که آرزوی فلج شدن از کمر به پایین را داشت و مانند فلج شده زندگی می‌کرد، روی صندلی چرخدار حرکت می‌کرد و بریس‌های فلزی بلندی که روی زانو‌ها قفل می‌شد بسته بود.

tags # عجیب ترین سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  •  روال عادی پروازها در فرودگاه بین المللی اهواز
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • ورود سامانه بارشی ‌به‌ خوزستان از امروز
  • پناه بردن کودک گمشده سه ساله در اهواز به ماموران آتش‌نشانی
  • ارائه خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی
  • ارائه خدمات به بیش از دو میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • چرا این مرد از دکتر می‌خواهد دو انگشت سالمش را قطع کند؟!