Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، بر اساس اعلام گمرک ایران خروج موقت (کابوتاژ) خودرو به عتبات عالیات به صورت  الکترونیکی  انجام میشود و زائران عتبات عالیات جهت حضور در مراسم اربعین حسینی می‌توانند از طریق دوراظهاری و تحت وب تشریفات خروج موقت خودروی خود را انجام دهند.
بنابراین گزارش، در صورتی که فرد قبلاً در سامانه گمرک کدینگ شده نیازی به حضور در گمرک جهت ثبت کدینگ ندارد و در غیر این صورت می‌تواند به نزدیکترین گمرک محل با در دست داشتن سند خودرو و کارت ملی جهت دریافت کدینگ مراجعه و پس از دریافت کدینگ مراحل بعدی را بدون مراجعه حضوری و به صورت دوراظهاری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش حاکی است، در صورتی که خودروی سواری در رهن شرکت است دریافت نامه از شرکت الزامی است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱ درصدی صادرات از گمرک‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی سلیمانی با اشاره به صادرات بدون احتساب میعانات گازی از گمرک‌های استان بوشهر بیان کرد: در یازده ماه سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۲۷ میلیون و ۷۰۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۱ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرک‌های استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی و سبزیجات و صیفی‌جات تازه بوده است.

سلیمانی کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، قطر، سریلانکا، افغانستان و ویتنام را مقصد کالا‌های صادراتی از گمرک‌های استان بوشهر دانست.

مدیرکل گمرک بوشهر همچنین به واردات از گمرک‌های استان اشاره کرد و گفت: در یازده ماه امسال حدود ۶۱۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۲۶ میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۷ درصد و از نظر ارزشی ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عمده کالا‌های وارداتی از گمرک‌های استان بوشهر را شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، انواع لاستیک، بلندگو، پمپ و واتر پمپ خودرو و الکتروموتور و موز بوده است.

سلیمانی گفت: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، هند، روسیه، جمهوری کره، سری لانکا، ژاپن، کانادا و ویتنام بیشترین سهم را از کالا‌های وارداتی به گمرک‌های استان بوشهر داشته‌اند.

وی درآمد گمرک‌های استان بوشهر را در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ را بالغ‌بر ۱۵ هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۳۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر همچنین گفت: امسال تا کنون ۲۸۱ دستگاه خودرو امداد و نجات در ۱۰ اظهارنامه به ارزش ۹۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از طریق گمرک بوشهر وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: این خودرو‌ها برای تقویت ناوگان امداد و نجات شهری و جاده‌ای کشور در اختیار سازمان‌های هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های امدادی قرار خواهد گرفت.

سلیمانی گفت: در زمان حاضر حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو در محوطه بندر است که گمرک بوشهر این آمادگی را دارد پس از اظهار کالا، تشریفات گمرکی را در سریع‌ترین و کمترین زمان ممکن انجام دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع ترانزیت در ایجاد رونق و فرصت‌های شغلی جدید در استان، مشتقات نفتی اقلیم کردستان عراق بعد از عبور از مرز باشماق به گمرک بوشهر وارد و بعد از انجام تشریفات ترانزیت گمرکی به کشور امارات ترانزیت خارجی می‌شوند.

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در همین ارتباط دریک ماه اخیر تعداد ۱۷۵ فقره اظهارنامه به وزن بالغ‌بر ۱۸۷ هزار تن کالا به‌صورت ترانزیت با ۸ هزار و ۳۲۶ دستگاه کامیون به گمرک بوشهر وارد شده است که این رویه در ایام نوروز نیز به‌صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تهدید وزرای صهیونیست به خروج از کابینه نتانیاهو در صورت توافق با حماس
  • جایگاه‌های سوخت‌گیری ویژه مسافران نوروزی در هرمزگان
  • تردد بیش از ۴۰ هزار نفر از مرز مهران در ۲۴ ساعت گذشته
  • هزینه تعمیر خودرو در ایام نوروز افزایش نمی‌یابد
  • افزایش ۱۱ درصدی صادرات از گمرک‌های استان بوشهر
  • تکذیب خبرخارج شدن جایگاههای سوخت سیستان وبلوچستان ازطرح کدینگ
  • سهامداران عدالت بخوانند/ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود! + جزییات
  • هشت هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان کشف شد
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • نظرسنجی از مسافران نوروزی در باغ فدک و ناژوان از طریق «اصفهان‌من»