Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۴۱ دانش‌آموز نابینا در سطح استان تحصیل می‌کنند، گفت: ۱۲۱ نفر از دانش آموزان نابینای استان در تبریز تحصیل می کنند که برای فراهم کردن تجهیزات آموزشی مورد نیاز آنان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، به عنوان مثال ماشین «پرکینز» را به علت قیمت بالا نمی‌توانیم در اختیارهمه‌ی دانش‌آموزان قرار دهیم تا در خانه از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا، منطقه‌ِی آذربایجان شرقی مریم خوشبخت در مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید، در جمع دانش‌آموزان نابینا اظهار کرد: عصای سفید سمبل بین‌المللی برای رعایت حقوق وقوانینی است که در کل جهان برای نابینایان نوشته شده تا جامعه حقوق آن‌ها را به رسمیت شناخته و رعایت کند.    وی در خصوص قانون عصای سفید، ادامه داد: بحث اشتغال، مناسب‌سازی و همسان‌سازی معابر عمومی، احتیاط رانندگان به محض دیدن عصای‌سفید در خیابان‌ها، مجرم شناخته‌شدن کسانی که حقوق نابینایان را رعایت نمی‌کنند، گرامی‌داشت این روز توسط مسئولین و تلاش برای آگاه‌سازی جامعه، ایجاد شرایط مساوی در جامعه برای آن‌ها، حق استفاده از مسکن، حق استفاده از مکان‌ها و حمل‌ونقل عمومی و حق استفاده از سگ راهنمای تعلیم‌دیده در مکان‌های عمومی از جمله این قوانین است.     خوشبخت با اشاره به توانایی و استعداد دانش‌آموزا نابینا بیان کرد: دو نفر از دانش‌آموزان نابینا مقام اول و دوم کشوری در مسابقات «یو‌سی‌مس» را کسب کرده‌اند و همچنین در آزمون کنکورهم موفقیت‌های چشمگیری به دست آوردند.
وی افزود: «مدرسه‌ی مردانی‌‍‌آذر» علاوه بر تبریز از پنج استان دیگر هم ثبت‌نام دانش‌آموز داشته‌ است که هم به صورت روزانه و هم شبانه‌روزی امکان تحصیل کودکان نابینا را فراهم کرده است. این مدرسه جزوات آموزشی و کمک‌آموزشی را به خط بریل تبدیل می‌کند و آزمون‌های قلم‌چی هم برای این دانش‌‍‌آموزان برگزار می‌شود. 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: با کمک پزشکان متخصص خدمات دندان‌پزشکی، چشم‌پزشکی و معاینات قلبی در این مدرسه انجام می‌شود.     در ادامه این مراسم «عباس عباس‌زاده» - معاون فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: اداره‌ی ارشاد می‌تواند با گذاشتن یک تبصره، فایل صوتی کتاب‌های خواهان مجوز را دریافت کند و آن را در اختیار مراکز آموزشی نابینایان قرار دهد تا یک کتابخانه‌ی صوتی ارزشمند به دست آید.     وی اظهار کرد: متاسفانه ما به جای اینکه دست افراد نابینا را بگیریم به آن‌ها در مقابل انجام تکالیف، معافیت می‌دهیم. مسیر معافیت استعدادها را شکوفا نمی‌کند و قابلیت‌ها را به فعلیت تبدیل نمی‌کند، باید برای انجام تکالیف راه‌های جدیدی متناسب با استعدادها و توانایی‌های افراد نابینا ایجاد کنیم.     وی با یادآوری اینکه خدا با گرفتن یک موهبت، توانایی‌های دیگری در اختیار انسان می‌گذارد، گفت: با توجه به تناسب نعمت با مسئولیت هر کس نعمت بیشتری در اختیار دارد به نسبت آن مسئولیت‌های سنگینی نیز برعهده‌اش قرار می‌گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 آذربایجان شرقی آموزش و پرورش حقوق دانش آموز کودکان منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است

نشست خبری مشترک الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مسعود بهرامی، مدیرکل شهرستان‌های تهران با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد عصر امروز، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن گرامیداشت روز معلم و هفته سمپاد بیان کرد: این دومین دوره از نمایشگاه دستاوردهای سمپاد است که با رشد و افزایش قابل قبولی در دستاوردها همراه بوده است.

وی افزود: هدف اصلی ما از به نمایش گذاشتن دستاوردهای مختلف سمپاد، کمک به صنایع مختلف برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان نخبه است.

یاوری دستاورد دوم را کاربردی شدن پژوهش‌های دانش‌آموزان سمپاد برشمرد و ادامه داد: سومین هدف تشکیل شبکه سراسری از همه مناطق کشور برای ایجاد همکاری و دوستی در راستای پیشرفت علمی کشور است.

وی حضور بیش از ۲٠٠ مدیر و مسئول کشوری در این نمایشگاه را مهر تاییدی بر اهمیت آن توصیف کرد و گفت: سمپاد خود وارد تجاری‌سازی و پیاده‌سازی ایده‌ها نمی‌شود و تنها از نهادهای مسئول در این راستا بهره می‌برد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه چهار دهک اول از پرداخت شهریه مدارس سمپاد معاف هستند ادامه داد:مردم درصورت مشاهده موردی خلاف این رویه اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری شود.

یاوری در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی مدارس سمپاد ویژه عشایر مناطق مختلف کشور توضیح داد: سمپاد به عدالت آموزشی کمک می‌کند. خوشبختانه سال گذشته دو مدرسه سمپاد ویژه عشایر عزیز راه‌اندازی و احداث شد. یکی از این مدارس در استان فارس و دیگری در استان آذربایجان غربی قرار دارد که به عشایر دختر و پسر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان آموزش استعدادهای درخشان در خاتمه اظهارتش بیان کرد: مسئولیت سمپاد تا پایان دوره تربیت عمومی است و بعد از فارغ‌التحصیلی اگر افراد شرایط نخبگی را داشته باشند به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند. ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان چالش‌های کشور را بشناسند و توانایی‌های لازم برای حل این چالش‌ها را در خود پرورش دهند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان