Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر کشور با جنگ اقتصادی روبه‌رو است، گفت: در اجرای قانون مبارزه با اخلالگران نظام پولی بانکی، سامانه sajam.adliran.ir راه اندازی شده و همه شهروندان ایران می‌توانند در آن ثبت‌نام و با دریافت کد مخصوص هرگونه تخلف را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا قنبری افزود: این سامانه برای احتکار و زمین‌خواری و جرایم مشهود در اداره ها نیز قابل استفاده است.

اجرای طرح نماد در مدارس استان
طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در مدارس استان اجرایی شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز در نشست خبری گفت: طرح "نماد"( نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) با همکاری همه دستگاه‌ها و با محوریت آموزش و پرورش اجرایی شده است.

طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) امسال در همه مدارس استان اجرایی شده است.

محمدرضا قنبری افزود: این طرح ابتدا در ۱۲ مدرسه و امسال در همه مدارس استان اجرایی شده است و 210 نفر از مربیان مدارس در کارگاه‌های آموزش اجرای طرح "نماد" حضور یافتند.
به گفته وی گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری ، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر با مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

راه اندازی سامانه همپا

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه "همپا" در استان  هم گفت : با راه‌اندازی این سامانه به رانندگان در مسیر و قبل از رسیدن به نقاط حادثه‌خیز هشدار داده می‌شود.

محمدرضا قنبری افزود: با اقدامات صورت گرفته با همکاری پلیس راه و اداره کل راه و شهرسازی نقاط حادثه خیز جاده‌های استان اصفهان کاهش چشمگیری داشته است.

پیشگیری و برخورد با آسیب های اجتماعی
محمدرضا قنبری با اشاره به وجود گزارش هایی درباره زمین‌خواری و کوه‌خواری در استان اصفهان ادامه داد: در این زمینه با استفاده از ظرفیت دادستان‌های استان پیشگیری‌های خوبی انجام شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در دستور کار قضات قرار گیرد، اضافه کرد: ارایه خدمات عمومی از جمله این مجازات‌ها با اعلام نیاز دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود.
محمدرضا قنبری به استفاده فرزندان از شبکه‌های مجازی و ناآگاهی والدین از این فضا گفت: استفاده نادرست منجر به ایجاد مشکلاتی در خانواده‌ها شده است که در این زمینه هم برگزاری دوره‌های آموزشی و تدوین و توزیع کتاب های مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.
قنبری با بیان اینکه در پنج محله شهر اصفهان و ۱۰ شهرستان استان کارگاه‌های پیشگیری از خشونت برگزار شده است، اضافه کرد: استقبال خوبی از این آموزش‌ها صورت گرفت.

راه‌اندازی داوری‌های تخصصی در استان
وی با اشاره به راه‌اندازی داوری‌های تخصصی در استان هم، گفت: این مراکز تا کنون در اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و کانون وکلای استان راه‌اندازی شده و در کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز راه‌اندازی این مرکز در دستور کار است.

کاهش طلاق توافقی در استان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان در جمع خبرنگاران به کاهش طلاق توافقی در سه سال اخیر در استان هم اشاره کرد و گفت: در زمینه طلاق توافقی در سال ۹۴ رتبه ششم و در سال ۹۶ رتبه هشتم کشور را داشته ایم.
محمدرضا قنبری ادامه داد: اینکه می گویند از هر چهار ازدواج یکی به طلاق می انجامد آمار غلطی است و این آمار به اشتباه اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه گواهی عدم سازش و گواهی طلاق در دادگاه‌های خانواده ثبت می‌شود، ادامه داد: تفاوت آمار طلاق در دادگستری و دیگر دستگاه‌های ارایه دهنده آمار این است که در بسیاری از موارد گواهی عدم سازش که مدت برای آن تعیین می‌شود بدون مراجعه مجدد به دادگاه صیغه طلاق در دفاتر ثبت جاری می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه ازدواج در مراکز ویژه نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار برای پیشگیری از وقوع طلاق است.

حمایت قضایی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست
وی همچنین در خصوص کودک آزاری و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه در استان اصفهان گفت: حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با بهزیستی است و دستگاه قضایی در این زمینه همکاری ویژه با ماموران بهزیستی دارد.
به گفته قنبری دستگاه قضایی در صورت هر گونه اعلام از سوی اورژانس اجتماعی دستور جداسازی کودک از خانواده را صادر می‌کند تا تصمیم نهایی در خصوص حضانت کودک گرفته شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: کودک آزاری نیاز به شاکی خصوصی ندارد و دادستان باید در این زمینه به عنوان مدعی العموم حضور یابد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با بیان اینکه سرقت، توهین، ضرب وجرح عمدی، تهدید، تخریب ، کلاهبرداری و صدور چک بلامحل جرایم حایز رتبه در استان هستند، ادامه داد: نگهداری و مالکیت مواد مخدر در استان اصفهان جزء ۱۰ جرایم نخست نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما تخلفات اقتصادی دستگاه قضایی دادگستری احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

علی رشیدی افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت‌های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است و این مهم مورد توجه خواهد بود.

وی همچنین بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تأکید کرد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضائی ارائه می‌کند.

گفتنی است؛ دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان کردستان است.

کد خبر 6097105

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا