Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از بی بی سی، سازمان ملل متحد هشدار داده است که کمبود غذا در یمن جان ۱۳ میلیون نفر را تهدید می‌کند. لیزا گرانده، نماینده سازمان ملل متحد در یمن گفته است که ادامه جنگ در یمن می‎تواند به بدترین قحطی یک قرن گذشته در جهان تبدیل شود.

 

او گفت که جامعه جهانی باید از آنچه در یمن می‌گذرد "شرمسار" باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان ملل متحد از ائتلاف به رهبری عربستان خواسته تا حمله های هوایی خود را که به گفته سازمان ملل وضعیت زندگی غیرنظامیان را بدتر می‌کند، متوقف کند.

 

به گزارش رادیو فردا، جنگ یمن سه سال پیش آغاز شد و دست کم ۱۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است. بیشتر کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

 

افزایش بهای مواد غذایی و افت ارزش واحد پول یمن در نتیجه جنگ، خانواده های بیشتری را در معرض ناامنی غذایی قرار داده است.

 

صدای آمریکا افزوده است: عربستان سعودی، امارات متحده عربی و هفت کشور دیگر عربی که نگران قدرت گرفتن گروهی بودند که نماینده ایران قلمداد می کنند، در تلاش برای بازگرداندن دولت رسمی به قدرت وارد این جنگ شدند.

 

این جنگ باعث تاخیرهای شدید در پرداخت حقوق آموزگاران و کارمندان دولت شده و برخی برای دو سال حقوق نگرفته اند.

 

به علاوه مردم شاهد افزایش ۶۸ درصدی بهای مواد غذایی نسبت به دوره قبل از جنگ هستند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز بی بی سی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی امضا کردند.

این پروژه با عنوان «کنترل اصالت غذایی و مدیریت زنجیره تأمین غذا برای دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف توسعه پایدار» مطابق با چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد، اهداف توسعه پایدار و چارچوب برنامه کشوری فائو است.

این طرح دو ساله بخشی از برنامه همکاری فنی فائو است که در دسامبر ۲۰۲۵ میلادی به پایان می‌رسد.

این پروژه تحت نظارت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت زنجیره تأمین شفاف و قابل اعتماد زعفران، تضمین امنیت و ایمنی مواد غذایی و تغذیه برای مصرف کنندگان را هدف قرار داده است و به دنبال پاسخگویی به چالش‌های ناشی از جهانی‌شدن عرضه مواد غذایی و پیچیدگی‌های تجارت مدرن، به‌ویژه در صنعت زعفران است؛ حوزه‌ای که ایران با تولید تقریباً ۹۰ درصد محصول جهانی جایگاه برتری دارد.

همچنین از تأثیرات این طرح می‌توان به تضمین دسترسی مصرف کنندگان به محصولات زعفران ایمن و اصیل از طریق افزایش ظرفیت برای مکانیسم‌های اجرایی مؤثر برای آزمایش کیفیت مواد غذایی اشاره کرد. این پروژه گامی مهم در جهت افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی در صنعت زعفران است که در نهایت به امنیت غذایی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

این پروژه نمونه‌ای از تعهد فائو برای تقویت سیستم‌های کشاورزی و غذایی پایدار است که با دستور کار جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار همسو می‌شود. فائو با همکاری با همتایان ملی و بهره‌گیری از تخصص، قصد دارد توانمندی کشورهایی مانند ایران را در تاب‌آوری و پایداری بخش‌های کشاورزی ارتقا بدهد.

کد خبر 6099002

دیگر خبرها

  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • قحطی گل در دیار کویر
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند