Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بیرجند گفت: دستگاه‌های اجرایی قبل از انجام هرگونه اقدام عمرانی نسبت به اخذ مجوز از شهرداری اقدام کنند و تمام دستگاه‌ها و ادارات ملزم به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری هستند. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید فخیم‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه نشست معاونان و مشاوران شهرداری بیرجند که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری و نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری بیرجند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بیرجند اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای ضوابط شهرسازی برابر طرح‌های تفصیلی و رعایت اصول مهندسی ساختمان در قالب صدور پروانه ساختمانی مسیر است بنابراین بر الزام دستگاه‌های اجرایی به اخذ مجوز مربوطه از شهرداری قبل از انجام هرگونه اقدام عمرانی تاکید کرد.

وی گفت: در همین راستا نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ضمن مراجعه به شهرداری، موضوع اخذ پروانه ساختمانی برای احداث خانه فرهنگ بیرجند را با ارائه مستندات مورد نیاز پیگیری کند و در راستای تامین نیازهای اجتماعی، فرهنگی شهر، شهرداری هم مساعدت و تعامل لازم را برابر ضوابط مربوطه با اداره کل فرهنگ و ارشاد به عمل خواهد آورد. 

شهردار بیرجند نیز در این جلسه گفت: کمیسیون دو جانبه ماده 77 برای احقاق حقوق شهروندان و شهرداری در شهرستان بیرجند فعال می‌شود.

محمدعلی جاوید افزود: شهرداری بیرجند در راستای دفاع از حقوق شهروندی، رعایت عدالت اجتماعی و اصل بی طرفی در زمینه وصول عوارض و بهای خدمات نسبت به راه‌اندازی این کمیسیون اقدام کرده است.

وی بیان کرد: رفع هرگونه اختلاف بین شهروندان و شهرداری از طریق کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری که متشکل از نمایندگان وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و قوه قضائیه می باشد مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شهردار بیرجند یادآور شد: در صورت عدم تسویه حساب شهروندان با شهرداری پس از صدور رای کمیسیون ماده 77، شهرداری می‌تواند موضوع را از طریق اجرائیه ثبت پیگیری و اجرا کند.

انتهای پیام/ن

R41348/P1361/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

 علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

استاندار تاکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

او از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.


او ادامه داد: بر اساس نامه دفتر ریاست جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغالزایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ