Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@08:05:28 GMT

مجازات سنگین راننده لندکروز در پی تعرض به پلیس

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۷۴۷۷

مجازات سنگین راننده لندکروز در پی تعرض به پلیس

راننده و متهم پرونده تعرض به پلیس راه استان فارس در دادگاه بدوی در ۶ عنوان اتهامی (دو فقره بزه توهین به مأمورین، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تخریب عمدی البسه نظامی، تمرد نسبت به مأمورین حین انجام وظیفه، ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی و دو فقره تهدید) مجرم معرفی شد.

بر اساس رأی صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز، اتهامات م.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

– ک. متهم ۳۳ ساله این پرونده از باب ایراد ضرب و جرح عمدی منجر به ۳ فقره شکستگی دندان‌های پیشین مأمور انتظامی به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت دیه مقرره، به لحاظ ارتکاب دو فقره توهین به دو فقره و هر بار به ۱۱۱ ضربه شلاق، به لحاظ انجام تهدید به قتل به ۳ سال حبس تعزیری، به لحاظ ارتکاب بزه تخریب البسه پلیس به ۴ سال حبس تعزیری و از باب اخلال در نظم عمومی و امنیت به ۱۱۱ ضربه شلاق و یکسال و شش ماه حبس تعزیری و همچنین به لحاظ تمرد نسبت به مأمورین حین انجام وظیفه به یک سال و شش ماه حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، م. – ک. متهم ۳۳ ساله جمعاً به ۱۶ سال حبس و ۳ بار و هر بار ۱۱۱ ضربه شلاق و مجازات تکمیلی محرومیت از تصدی وسائط نقلیه سبک و سنگین در سراسر کشور و منع اقامت در شهرستان شیراز محکوم شد.

در رأی صادره همچنین به استناد موادد ۲۳ و ۲۴ قانون مجازات اسلامی متهم به لحاظ تتمیم و تکمیل مجازات نیز به ۲ سال محرومیت از رانندگی و دو سال منع اقامت در شیراز محکوم شد.

گفتنی است بر اساس رأی صادره در خصوص سه عنوان اتهامی تخریب خودرو، تخریب تابلو و افترا به لحاظ کمبود ادله، رأی بر برائت متهم صادر شد.

همچنین در رأی صادره گفته شده است که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص متهم پرونده تنها مجازات اشد یعنی ۷ سال و شش ماه حبس و مجازات تکمیلی قابل اجرا است.

پیش از این اخبار غیر موثقی از محکومیت متهم پرونده در رسانه‌ها منتشر شده بود که توسط مقام ذی صلاح قضایی تکذیب شده بود.

رأی صادره در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز بر اساس قانون ظرف مدت ۲۰ روز قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان فارس است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تعرض به پلیس حکم دادگاه بدوی مجازات زندان راننده لندکروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش میزان، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • محرومیت سنگین یک پرسپولیسی تعلیق شد