Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@22:10:43 GMT

مضرات مصرف بیش از حد یک چاشنی ترش مزه

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۷۶۷۸

مضرات مصرف بیش از حد یک چاشنی ترش مزه

رکنا: عوارض ناخوشایند مصرف بیش از حد آب لیمو را بشناسید.

 در شرایطی که آبلیمو حاوی طیف گسترده ای از فواید سلامت است، مصرف بیش از حد آن می تواند موجب عوارض جانبی خطرناکی برای سلامت شما شود که از آن جمله می توان به وخیم‌تر شدن شرایط زخم های معده و ابتلا به بیماری بازگشت اسید معده به مری اشاره کرد.

با افزودن لیمو یا آبلیموی تازه به آب می توانید یک نوشیدنی با عطر و مزه ای بهتر نسبت به آب ساده داشته باشید و از این طریق راحت‌تر به هدف توصیه شده نوشیدن 10 تا 15 فنجان آب در روز دست یابید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف آب لیمو به واسطه فهرست بلند بالای فوایدی که ارائه می کند، از جمله پیشگیری از کم آبی بدن، کمک به گوارش، و پشتیبانی از کاهش وزن توسط بسیاری از کارشناسان و چهره های مطرح توصیه شده است.اما همانند بیشتر چیزهایی که در زندگی با آنها مواجه هستیم، مصرف بیش از حد یک چیز خوب نیز می تواند مضر باشد. در ادامه با برخی از عوارض خطرناک مصرف بیش از آب لیمو بیشتر آشنا می شویم.

آب لیمو می تواند به دندان ها آسیب برساند

اگرچه ریختن آب یک لیمو در آب و مصرف روزانه آن بی خطر به نظر می رسد، اما این کار می تواند موجب تخریب دندان های شما شود.بنابر هشدار انجمن دندانپزشکی آمریکا، از آنجایی که لیمو به شدت اسیدی است، مواجهه مداوم با آن می تواند موجب فرسایش مینای دندان شود. احساس درد هنگام لمس دندان ها با زبان می تواند یکی از نشانه های فرسایش مینای دندان باشد.اگر این شرایط برای شما کافی نیست تا استفاده بیش از حد از لیمو را کنار بگذارید، هنگام نوشیدن آب لیمو از یک نی استفاده کنید تا میزان مواجهه دندان ها با اسید کاهش یابد.

آب لیمو می تواند موجب ناراحتی معده شود

مصرف بیش از هر چیزی می تواند بد و مضر باشد، حتی اگر موضوع آب لیمو مطرح باشد.

در شرایطی که آبلیمو حاوی طیف گسترده ای از فواید سلامت است، مصرف بیش از حد آن می تواند موجب عوارض جانبی خطرناکی برای سلامت شما شود که از آن جمله می توان به وخیم‌تر شدن شرایط زخم های معده و ابتلا به بیماری بازگشت اسید معده به مری اشاره کرد.

بیماری بازگشت اسید معده به مری به واسطه مصرف غذاهای اسیدی مانند آبلیمو تحریک می شود و می تواند موجب سوزش سردل، حالت تهوع، و استفراغ شود.

پوست لیمو میزبانی برای ارگانیزم های مضر است

در مطالعه ای که در سال 2007 در نشریه Journal of Environmental Health منتشر شد، پژوهشگران پوست و گوشت لیموهایی که از 21 رستوران جمع آوری شده بودند را آزمایش کردند. آنها دریافتند که تقریبا 70 درصد لیموها حاوی ارگانیزم هایی خطرناک مانند باکتری ئی.کولای هستند که می تواند موجب استفراغ و اسهال شود.

برای پرهیز از مواجهه با میکروب ها، آب لیمو را در نوشیدنی خود ریخته و از انداختن لیموی کامل درون لیوان حداقل زمانی که در رستوران ها حضور دارید، پرهیز کنید.

استفاده از آبلیموی غلیظ شده می تواند موجب پوسیدگی دندان شود

یکی از رایج ترین توصیه هایی که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان مطرح می شود، پرهیز از مصرف بیش از حد آبنبات و شیرینی است. اما مشخص شده است که آبنبات تنها مقصر پوسیدگی دندان نیست.

پوسیدگی های دندان نتیجه آسیب باکتری هایی است که قند موجود در غذاها را گوارش کرده و اسید تولید می کنند. اگرچه آب لیمو به خودی خود ممکن است به پوسیدگی دندان منجر نشود، اما اگر معمولا آن را با شکر شیرین می کنید یا از آبلیموهای غلیظ شده به جای آبلیموی تازه استفاده می کنید، ممکن است برای دندان های خود دردسر درست کنید.

ممکن است وخامت آفت های دهان تشدید شود

هیچ چیزی بدتر از بیدار شدن از خواب و مواجهه با یک آفت دردناک و جدید در دهان نیست.در شرایطی که بیشتر آفت های دهان طی یک یا دو هفته بی نیاز از درمانی خاص بهبود می یابند، ناراحتی ناشی از آنها آزار دهنده است. اگر هنگام مواجهه با یک زخم در دهان آب لیمو بنوشید، احتمالا بدون این که بدانید شرایط آن را وخیم‌تر می کنید. به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، آب لیمو می تواند آسیب بیشتری نسبت به پوسیدگی مینای دندان به دهان وارد کند و ظرفیت تشدید آفت ها و تحریک زخم های دهان را دارد.

میوه های خانواده مرکبات ممکن است محرک میگرن باشند

اگر با سردرد یا میگرن مواجه هستید، بهتر است از مصرف چیزی که می تواند موجب تحریک آنها شود، پرهیز کنید. میوه های خانواده مرکبات از جمله لیموها، در این دسته قرار دارند.برخی مطالعات ارتباط بین میگرن و میوه های خانواده مرکبات را نشان داده اند، در شرایطی که برخی دیگر چنین پیوندی را نشان نداده اند. با این وجود، پزشکان همچنان میوه های خانواده مرکبات را به عنوان یک محرک احتمالی برای میگرن در نظر می گیرند

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تیر خلاص پزشکی قانونی در پرونده مرگ جنجالی «دنیا ویسی» انتقام سخت از دختر تهرانی توسط جوان کرجی! + تصاویر دوربین های مداربسته گیاهی که 10 دقیقه ای لاغرتان می کند مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فوری / حمله بمب گذار انتحاری به سفارت ایران در ترکیه اولین عکس منتسب به جسد خاشقجی در ترکیه / دستان قطع شده یافت شدند! + تصاویر دردسر وزش باد در مراسم عروسی سلطنتی + عکس اعدام 8 مرد خطرناک در تهران ! + جزییات درگیری عجیب کارگران چینی با پلیس بخاطر زنان خیابانی ! این مرد روزها عبادت می کرد شب ها سرقت/ تصاویر دوربین مدار بسته او را لو داد + عکس جزئیات حمله اراذل و اوباش به معلم شیرازی سر کلاس درس+عکس هشدار رییس پلیس تهران به دور دور بچه پولدارها با شیر و پلنگ + عکس تصاویر دیده نشده از نابغه علم فیزیک جهان شرط عجیب ازدواج زن مطلقه با پیرمرد با زخم بستر! این رییس بانک در مخفیگاهش دستگیر شد! + جزییات سحر خانم منشی جمشید بود و وسوسه به جانش افتاد + عکس 2 زن عامل دوئل مرگبار 2 مرد تهرانی بودند! این معلم در برابر صبر دانش آموزش زانو زد+ فیلم تبهکاران تهرانی به این 2 جرم خیابانی بیشتر علاقه دارند! گرانی پوشک باعث قتل دختر 10 ماهه شد! +عکس اقدام شنیع کارکنان مدرسه با پسربچه اتیسمی+فیلم و عکس لو رفتن رسوایی یک زن بی وفا به شوهرش در برنامه زنده تلویزیون! + فیلم زنی شوهرش را بخاطر مدفوع سگ چاقو چاقو کرد + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت ابتلا به بیماری مصرف بیش از حد کارشناسان آب آبنبات آبلیمو عکس ایران تصاویر قتل فیلم زن جوان یک زن زندگی همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته

به گزارش جام جم آنلاین البرز، شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز در مراسم بزرگداشت مقام دندانپزشک که با حضور دبیر شورای دندانپزشکی وزارت بهداشت در محل دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد رشد ۵۰ درصدی در عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته هستیم و این حرکت رو به رشد بسیار ارزشمند است.
وی با تاکید بر ارزش خدمات دندان پزشکی بیان کرد: مهارت یک دندانپزشک هدیه لبخند زیبا به انسان هاست و چه بسا اعتماد به نفس یک فرد در گرو هنر دندان پزشکان است.
وی با تاکید بر قبولی ۱۰۰ درصدی دانشجویان دندانپزشکی در آزمون علوم پایه که مایه مباهات است؛ تاکید کرد: رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندان پزشکی در یک سال گذشته قابل ستایش است.
آرزو آقاکوچک زاده رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز نیز در این مراسم درباره فعالیت‌های صورت گرفته بیان کرد: همه ۵۳ دانشجوی شرکت کننده در آزمون علوم پایه اسفند ماه سال ۱۴۰۲ موفق به کسب نمره قبولی شدند که باعث مسرت است.
آقاکوچک زاده خاطر نشان کرد: میان تمام دانشکده‌های دندانپزشکی کشور، واحد توسعه تحقیقات بالینی صرفا در دانشکده دندانپزشکی البرز وجود داشته و فعال است و اقدامات بسیار ارزشمندی در این واحد در حال انجام است. وی خبر داد: در خرداد ماه امسال نخستین همایش ملی تحقیقات میان رشته‌ای در دندانپزشکی و علوم پزشکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • اعتراف پوچتینو به عادت عجیب: خرافاتی نیستم
  • پوچتینو: پالمر قدردان گواردیولا است؛ وجود لیمو در دفترم خرافه نیست
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • هشدار به امارات و آذربایجان روی آنتن با چاشنی اسرائیل
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟