Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@15:31:54 GMT

6 حفار غیرمجاز در سرعین دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۷۷۰۸

6 حفار غیرمجاز در سرعین دستگیر شدند

به گزارش ایرنا ، جهانگیر شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این حفاران در بخش مرکزی شهرستان و روستای کنزق دستگیر شدند.
او گفت: علاوه بر تحویل این افراد به دستگاه قضایی، 2 دستگاه خودرو توقیف و ادوات حفاری نیز کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: دستگیری حفاران با همکاری نیروی انتظامی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی افزود: گشت های نظارتی به منظور صیانت از آثار تاریخی ادامه دارد و انتظار می رود شهروندان نیز در صورت مشاهده مورد مشکوک میراث فرهنگی شهرستان را مطلع کنند.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
تپه باستانی آناهیتا ، غارهای تاریخی روستای کنزق ، روستای ییلاقی بیله ‌درق ، دهکده صخره‌ ای ویند کلخوران ، امامزاده عبدالله آتشگاه و سید ابوالقاسم ، آتشکده آذر فریق آتشگاه ، دربند ورگه ‌سران و منطقه گردشگری بیله‌ درق از جمله آثار تاریخی و دیدنی شهر سرعین به عنوان شهر چشمه‌ های بهشتی است.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان باستانی دستگاه قضایی کشف و ضبط گردشگری نیروی انتظامی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: پارسال این کمیسیون بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای مرمت و بازپیرایی آثار تاریخی شهرستان شامل "مسجد عماد و رباط لاری" و همچنین راه‌اندازی نگارخانه "قطب‌الدین‌حیدر" هزینه کرد.

مهدی زاهدی در آیین رونمایی از لوح ثبت ملی ساختمان‌های اداره نوغانداری خراسان رضوی (تربت‌حیدریه) افزود: در حد توان خود، همیار دستگاه‌ها برای مرمت سازی آثار تاریخی هستیم.

وی گفت: با این حال برای ثبت ملی این اثر تاریخی شورای شهر هیچ هزینه‌ای نکرده و تنها در حد پیگیری امور فعالیت داشته ایم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه افزود: ثبت ساختمان تاریخی اداره نوغان‌داری این شهرستان به شماره ۳۳۹۶۴ در تاریخ ۱۱ مردادماه پارسال در فهرست آثار ملی ایران انجام شد.

علی محمدی گفت: این مرکز اکنون به عنوان تنها نمایندگی اداره توسعه نوغان شرق کشور، ارایه دهنده خدمات و تامین کننده تخم نوغان در سطح استان‌های شرق کشور نظیر استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و نیز سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی نوغان‌داری شهرستان تربت حیدریه افزود: این شهرستان از دیرباز به دلیل اقلیم مساعد برای کاشت درخت توت، یکی از مناطق مهم پرورش کرم ابریشم و نوغان‌داری در ایران است.

رییس میراث فرهنگی تربت‌حیدریه گفت: در زمین‌های پیرامون این ساختمان نیز توتستان‌هایی برای بهره‌برداری در فصل پرورش کرم ابریشم ایجاد شده‌است.

وی همچنین گفت: رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و همچنین شرکت سفیدرود رشت، در تکمیل فرایند ثبت ملی ساختمان تاریخی اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه تلاش بسیاری داشته که جای قدردانی دارد.

 

دیگر خبرها

  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند