Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید قبادی در نشست خبری نمایشگاه مد و لباس عاشورایی به فقر پژوهشی در این زمینه لباس اشاره کرد و افزود: منابع علمی موجود از مسأله نیازسنجی فاصله دارند و یکی از مهمترین اهداف ما در این بخش، توجه به موضوع تولید محتوا و انتشار منابع کافی در عرصه مد و لباس است.

وی با اشاره به لزوم جهت‌دهی و هدایت فعالیت‌ها در این بخش گفت: برای اینکه روند مد سازی به خوبی پیش رود باید ملاحظات فرهنگی و اقتصادی صورت گیرد و نگاه بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران باید مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی در ادامه به نقش پر رنگ رسانه‌ها در تبیین و توجه به اهمیت موضوع لباس عاشورایی اشاره کرد و افزود: انتظار مدسازی با برپایی دو سه دوره نمایشگاه لباس عاشورایی انتظار زود هنگامی است ضمن اینکه باید در نظر داشت ساخت و طرح اولیه مد و الگو گران است و زمانی که به تولید انبوه رسد دیگر گران نیست.

وی به همکاری نکردن ستاد اربعین با نمایشگاه لباس عاشورایی اشاره کرد و گفت: دو سال است که به شکل مکتوب از ستاد اربعین درخواست کرده‌ایم بخش تأمین لباس و ملزومات زائران اربعین به ما سپرده شود، اما تاکنون پاسخ مثبتی از این عزیزان نشنیده‌ایم با این وجود معتقدیم اربعین ظرفیت مهمی در زمینه توسعه و اعتلای فرهنگ عاشوراست و امیدواریم که زائران اربعین در زمینه تهیه پوشش مناسب برای این سفر معنوی دغدغه‌ای نداشته باشند.

قبادی افزود: ما این امکان را داریم که در تمامی مبادی ورودی و خروجی ایران به خاک عراق نمایشگاه‌ها و محل‌های فروش لباس‌های عاشورایی و محصولات عفاف و حجاب را برپا کنیم، اما اکنون درخواست ما به نتیجه‌ای نرسیده است.

دبیر کارگروه مد و لباس درباره آسیب شناسی لباس عاشورایی گفت: ما در وضع موجود به لحاظ فرم، معنی، برش و دوخت در بخشی از لباس‌ها که منطبق با فرهنگ عاشورا نیستند مشکل داریم و البته مهم‌ترین مشکل آگاهی نداشتن مردم در خصوص مفهوم و نماد‌های به کار رفته در لباس‌ها به ویژه لباس‌های محرم است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به اینکه امکان خرید لباس از نمایشگاه لباس عاشورایی وجود ندارد، افزود: هر نهاد وظیفه خود را انجام دهد و ما در وظایف سایر نهاد‌ها دخالت نمی‌کنیم،​ البته اسامی تولید‌کنندگان لباس‌ها را در سایت www.iranmode.com اعلام می‌کنیم هم‌اکنون نیز تعدادی از لباس‌هایی که تولید انبوه شده در مجموعه مهستان عرضه شده است.

وی در واکنش به انتقاد‌های وارده در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه که باید قبل از ایام محرم انجام می‌شد، نیز گفت: باید حداقل ۱۵ روز قبل از محرم نمایشگاه برگزار می‌شد که تلاش می‌کنیم این مهم سال آینده محقق شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مدلسازی جریان سازی لباس مادی معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه گفت: عملیات اجرایی آماده‌سازی این دوره از نمایشگاه بین‌ا‌لمللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده است.

وی افزود: هم‌اکنون بخش‌های مختلف مصلی امام خمینی (ره) به ستاد برگزاری سی‌پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحویل داده شده است و تلاش خواهد شد تا فرایند آماده سازی بخش‌ها مطابق جدول زمانبندی انجام شود و تا شروع در نوزدهم اردیبهشت (۱۴۰۳) آماده بهره برداری باشد.

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه همچنین با بیان اینکه هماهنگی با سازمان‌ها و نهاد‌های همکار در برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم انجام شده است، بیان کرد: برگزاری جلسه‌های مختلف با این سازمان‌ها و نهاد‌ها در حال برگزاری است و به تناوب بازدید از محل نمایشگاه و بازدید مکان استقرار دستگاه‌ها نیز انجام خواهد شد.

به گفته تیموری نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی، ناشران خارجی و فعالیت‎های فرهنگی در اختیاران مدیران این کمیته‌ها قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات به مصلی نیز آغاز می‎شود تا چیدمان داخلی مصلی برای نمایشگاه شکل بگیرد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • آغاز عملیات اجرائی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب
  • «سیدعلی» و حواریون عاشورایی جرقه امید را در دل مومنان روشن کردند
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • چراغ این حجره صندوق سازی هنوز روشن است
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب
  • رشیدی کوچی: از اقتصاد سر درنمیاورم اما دلار تا ۷۰ هزار تومان بالا می‌رود!