Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساکی گفت: بزرگترین مشکلی که ما نه تنها در حوزه مواد مخدر بلکه در همه حوزه ها داریم این است که فعالیت ها همگون نبوده و هم پوشانی ندارند. اگر فعالیت ها متمرکز شده و هم پوشانی بیشتری داشته باشند نتایج بهتری حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «رحیم ساکی »در حاشیه افتتاحیه همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیشسازها گفت: دیپلماسی منطقه ای چه در حوزه مواد مخدر و چه در سایر حوزه‌ها یکی از دیپلماسی های مهم جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در حوزه مواد مخدر کشوری پیشرو در زمینه های مقابله، درمان و رویکرد اجتماعی شدن هستیم.

 

مديركل دفتر روابط بين‌الملل اين ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیشتر اعضای سیکا ((کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا)آسیایی هستند، بیان کرد: آنهاکشورهای در حال توسعه ای هستند که تجربیات و توانمندی های ما را ندارند، استانداردها و فعالیت هایی که ما در کشورمان داریم ،حتی قابل مقایسه با کشورهای توسعه یافته در زمینه  های درمان و  مقابله نیست ،

 

ساکی با بیان اینکه دیپلماسی منطقه ای ظرفیت های زیادی برای کشورها فراهم کرده است، بیان کرد: همایش امروز فقط اجلاس نیست بلکه 10 الی 12 ملاقات هم توسط پلیس های کشورهای عضو و گمرک صورت گرفته است،همچنین در این کنفرانس، سندهایی نوشته می شود که این سندها چهارچوب های کلی را تسهیل تر می کند.

 

وی با اشاره به مهمترین موانع موجود در راستای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: هجمه بسیار شدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران است. توانمندی های ما را هم نگاه کنید و ببینید دستاوردهای ما چه بوده؟ بزرگترین مشکلی که ما نه تنها در حوزه مواد مخدر بلکه در همه حوزه ها داریم این است که فعالیت ها همگون نبوده و هم پوشانی ندارند. اگر فعالیت ها متمرکز شده و هم پوشانی بیشتری داشته باشند نتایج بهتری حاصل می شود.

 

مديركل دفتر روابط بين‌الملل اين ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه افزود: مشکل دیگر ما این است که ما در راستای مبارزه با مواد مخدر تنها هستیم ما کشوری با تفکرات جهانی هستیم و کشورهای غربی مایل به همکاری با ما نیستند لذا سه سالی است که کشورهای غربی رویکرد خود را نسبت به موضوع مواد مخدر تغییر دادند و رویکرد قانونی سازی و جرم زدایی از مواد مخدر را در پیش گرفتند، لذا در همین راستا امسال یکی از مهمترین کمیسیون های مواد مخدر در وین برگزار خواهد شد.

 

ساکی اظهار کرد: بیانیه سیاسی و برنامه اقدام جهانی سال 2009 که سال 2019 را سال هدف قرار داده بود برای جمع بندی اقدامات جهانی برنامه هایی خواهند داشت.زمزمه ها حاکی از آن است که  رویکردشان  بیشتر به سمت رویکرد حقوق بشری ،رویکرد قانونی سازی و جرم زدایی است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: اگر ما بخواهیم پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران را با همین امکانات و تجهیزات با پلیس های دیگر مقایسه کنیم یک دهم دستاوردهای ما را نخواهند داشت.

 

مديركل دفتر روابط بين‌الملل اين ستاد مبارزه با مواد مخدر  با بیان اینکه پلیس ایران مظلوم ترین پلیس دنیا است، بیان کرد: ما نتوانستیم خودمان را معرفی کنیم، ما در تصویرسازی و معرفی خودمان مشکل داریم به عنوان مثال صدا و سیما که از همه امکانات برخوردار است هنوز نتوانسته یک تصویر درستی از خود ارایه دهد وای به حال حوزه های دیگر.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین ایلام کانون های مساجد اربعین شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت وزیر ارشاد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیریک با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر صنعتی در شهرستان دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند با ورود یک محموله مخدر شیشه با ترفندی خاص قصد انتقال آن به عمق کشور را دارند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و کنترل و رصد تحرکات اعضای این باند، سرانجام شب گذشته قاچاقچیان را که به وسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ دلفینی در حال انتقال محموله مواد مخدر، در محور میشی شهرستان سیریک بودند رصد و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: سوداگر مرگ که خود را در چنگال قانون می‌دید بدون توجه به اخطارهای پلیس، و با رها کردن خودرو و تاریکی هوا از محل متواری که خودروی پژو متوقف و در بازرسی از آن ۲۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مخدر شیشه که به صورت حرفه‌ای در قالب‌های کوچک فشرده سازی و جاساز شده بود، کشف شد.

سردار جاویدان خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی اعضای این باند، تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 6085552

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار