Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: برخورد با جرم مشهود در سطح جامعه از وظایف نیروی انتظامی است، اما باید توجه داشت که برای استقرار ارزشها باید آنها را به خوبی شناخت و برخورد با ضد ارزشها در جامعه نیز بر اساس ارزشهای اسلامی صورت گیرد. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی گفت: هدف از تشکیل حکومت اسلامی، مبارزه با ضد ارزشها  و استقرار ارزشهای انسانی و اسلامی در جامعه است، زیرا اگر هدف، اقامه عدل که در راس همه ارزش‌های اسلامی در جامعه است، نباشد به تعبیر مولای متقیان این حکومت از بی ارزش‌ترین اشیاء نیز بی ارزش‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیه 90 از سوره مبارکه نحل گفت: این آیه شریفه جامع‌ترین آیات در مطرح ساختن همه نیکی‌ها و بدی‌هاست و اگر کسی هم بخواهد طراز حکومت اسلامی را تعریف کند باید به همین آیه شریفه مراجعه کند. در این آیه شریفه ابتدا اقامه عدل و سپس نیکی به دیگران و سپس رسیدگی به نزدیکان مورد تاکید قرار می‌گیرد، زیرا اقامه عدل در همه شئون جامعه از مهم‌ترین تکالیف حکومت است که در آن جامع‌ترین بایدها و نبایدها یعنی عمل و امر به خوبی‌ها و عمل نکردن و نهی از بدی‌ها و امور ناپسند نهفته است. منطق اسلام انجام خوبی‌ها و ترک بدی‌ها براساس فطرت الهی است و از این رو همه تکالیف دینی نیز برای روشن شدن امور پسندیده و ناپسند برای انسان‌ها تعیین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری در تبیین فروع بایدها و نبایدها در نیروی انتظامی گفت: نخستین فرع برای اجرای ارزش‌های اسلامی، خودسازی است، زیرا تا انسان خود را نسازد نمی‌تواند جامعه را بسازد و در جامعه اثر بخش باشد، از این رو در نیروی انتظامی باید خودسازی علمی و عملی در همه زمینه‌ها انجام شود که این نکته هم شامل قوای  بدنی است و هم شامل قوای معنوی و نیز تخصص های مورد نیاز در رشته‌های مختلف است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دومین نکته مورد نظر در این خصوص را همراهی با رهبری و نظام و تبعیت از دستورات سلسله مراتب فرماندهی برشمرد و گفت: همراهی با رهبری وظیفه همه امت است زیرا در صورت بروز هرگونه کج روی و یا گرایش به اطراف، ضرر آن متوجه همه مردم، نظام و منافع کشور خواهد شد و از سوی دیگر اگر همه جامعه همراه و پیرو رهبری باشند، دگر اختلافی باقی نخواهد ماند. تندروی و کندروی به معنای انحراف از مسیر رهبری است و اعتدالی که اسلام مطرح می‌کند همان مسیر تبعیت از رهبری در جامعه است یعنی تندتر از رهبر و کندتر از او نرفتن و پیروی از اوست و در دستورات متعدد روایی نیز توصیه شده که نگاه کنید که اهل بیت پیامبر(ص)، چگونه راهشان را می‌پیمایند و از ایشان تبعیت کنید، هنگامی که می‌روند و می‌نشینند و قیام می‌کنند و از ایشان نه باید عقب ماند و نه جلو افتاد که در هرکدام این‌ها هلاک نهفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری گفت: در دوران امام جعفر صادق(ع) عده‌ای از پیروان ایشان سخن آن حضرت را به نفع خود توجیه و تعبیر می‌کردند و آن حضرت نیز در بیان روایتی فرمودند: برخی می‌گویند که پیروان جعفر بن محمد هستیم اما به خدا دروغ می‌گویند و خدا لعنت کند همچنین پیروانی را زیرا که آنان حرف من را به نفع خود توجیه می‌کنند و می‌گویند مقصود او از این حرف چنین و چنان بود، هرچند که من به صراحت حرفم را می‌گویم، من امام کسی هستم که حرف من را توجیه نکند و حرفم را گوش کند. نیروی انتظامی باید تا جای ممکن با عامه مردم بر اساس رفق و مدارا رفتار کند و البته برخورد با دشمنان نظام و اسلام و انقلاب باید با شدت و خشونت توام با متانت همراه باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صبح امروز نیز با مسئول عقیدتی سیاسی، سرکلانتر و مسئولان انتظامی پایگاه نهم تهران بزرگ دیدار کرد. در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ولی زاده رئیس عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی نهم تهران بزرگ، گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کرد. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به نظر می‌رسد رضایت عمومی از پلیس افزایش پیدا کرده است، از زحمات نیروی انتظامی در شرایط فعلی تشکر کرد و گفت: الحمدلله مردم در داخل کشور از امنیت بسیار خوبی برخوردارند و این مهم شایسته قدردانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری در ادامه مساله مهم توجه به باید ها و نبایدهای نیروی انتظامی از منظر قرآن و حدیث را مورد تاکید قرار داد و گفت: شایسته است که این مبحث از سوی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مطالعه و تدوین شده و در اختیار همه همکاران نیروی انتظامی قرارگیرد.

انتهای پیام/

R1410/P1356/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی: رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جشن قهرمانی احتمالی رئال در لالیگا مطرح شده است. 

رئال که فردا ساعت 17:45 به وقت تهران برابر کادیز بازی دارد، باید سه امتیاز را بگیرد و منتظر باشد بارسا در زمین خیرونا (ساعت 20) امتیاز از دست بدهد. در این صورت قهرمانی 36 رئال قطعی می‌شود.

با این حال مشخص نبود رئال مادرید در میدان معروف سیلبس جشن قهرمانی سنتی خود را برگزار می‌کند یا خیر چرا که چهارشنبه بعد بازی حساس برگشت با بایرن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در پیش است و از سوی دیگر فاصله زمانی تا بازی بارسا-خیرونا نیز مشکل ساز است.

مارکا نوشته است که باشگاه تصمیم گرفته در صورت قطعی شدن قهرمانی نیز جشنی در میدان سیبلس برگزار نشود و به این ترتیب بازیکنان بعد از اتمام بازی با کادیز راهی منزل خود خواهند شد.

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • قطعی: رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور
  • تجمع در مشهد در حمایت از گشت حجاب نیروی انتظامی
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای