Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: تلف شدن ماهی‌ها در ساحل این بندر ارتباطی با آلودگی ناشی از ورود فاضلاب خانگی به دریا ندارد.

محمد تولیده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن تکذیب تلف شدن ماهیان سواحل بندر گناوه بر اثر فاضلاب های خانگی گفت: پس از اطلاع از تلف شدن ماهی ها در ساحل گناوه بررسی های لازم از طریق آزمایش های شیمی و میکروبی انجام شد که خوشبختانه این مشکل به دلیل فاضلاب های خانگی این شهرستان نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: این ماهی‌های تلف شده در سواحل گناوه  که وزن‌شان به بیست کیلو هم نمی‌ رسد ، دور‌ریز  ماهی‌های غیر اقتصادی است که از تور صیادان غیرمجاز ترال به دریا ریخته شده است. 

وی در ادامه افزود: معمولا وقتی صیادان نتوانند یا نخواهند به هر دلیلی بخشی از ماهی‌های صیدشده را با خود ببرند آنها را در دریا رها می کنند، زیرا این ماهی‌ها  یا سالم نبوده و یا  ارزش نداشتن اقتصادی چندانی ندارند.
 
 تولیده با انتقاد از برخی شایعه‌‌سازی‌ها بیان کرد:‌ متاسفانه خبر و تصاویر منتشر شده ماهی‌های تلف شده در گناوه به دلیل ورود فاضلاب خانگی به دریا درست نیست  و علت آن همان است که گفتم.
 
رئیس اداره محیط زیست گناوه ادامه داد: تحت هیچ شرایطی ماهی های تلف شده ارتباطی با آلودگی ناشی از فاضلاب شهری ندارد و اگر این طور بود باید گونه های دیگر آبزی نیز تلف می شدند.

تولیده گفت: در حال حاضر حدود 85 درصد فاضلاب شهرستان گناوه به سمت  تصفیه‌خانه ها انتقال داده شده و پس از تصفیه کامل در حوضچه‌های مختلف  به سمت دریا فرستاده می شوند.آزمایشگاه‌های ما در اداره محیط زیست نیز هر ماه این خروجی‌ ها را  پایش می کنند. تاکنون هم ‌ گزارشی درباره ورود آلودگی فاضلاب به در‌یا گزارش نشده است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با بررسی‌ بافت ماهی‌ها هم مشخص شد که این ماهیان ‌در روزهای گذشته ‌با جریان آب و باد به کنار ساحل  رسیده‌اند.
 
  روز گذشته مطلبی در فضای مجازی  شهرستان گناوه ‌مبنی بر تلف‌شدن ماهی‌ها در ساحل این بندر به علت ورود فاضلاب خانگی شهری به دریا‌ دست به دست شد که در گفت وگو با رئیس اداره حفاظت  محیط زیست گناوه این خبر تکذیب شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان حفاظت محیط زیست شیمی فضای مجازی محیط زیست وزن راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که هشت تیم و بیش از ۱۰۰ نفر دانش آموز، مربی و داور شرکت کرده بودند، تیم‌های شهرستان دشتی و جم به ترتیب رتبه‌های اول و دوم و تیم‌های شهرستان‌های گناوه و کنگان رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

ثنا شیخیانی و کیاناغلامیان هر ۲ نفر از شهرستان دشتی به ترتیب صاحب عناوین بهترین دروازه بان و خانم گل جشنواره شدند. همچنین با انتخاب کمیته فنی، دلسا دهدشتی از شهرستان گناوه به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب شد.

این مسابقات از طرف هیأت ورزش دانش‌آموزی و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان برگزار شده بود.

گفتنی است تیم فوتسال ابتدایی دختران استان در سال گذشته از بین ۲۵ استان کشور، مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

کد خبر 6086197

دیگر خبرها

  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار