Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@15:31:42 GMT

برنده انتخابات پارلمانی لوکزامبورگ مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۸۴۴۶

بنابر گزارش شبکه خبری دویچه‌وله، نتیجه اولیه انتخابات حاکی از این است که حزب مخالف (CSV) که «ژان کلود یونکر» رئیس‌کمیسیون اروپا از اعضای ارشد آن است، در انتخابات پیروز شده است و انتظار می‌رود که «خاویر بتل» نخست‌وزیر کنونی هم برای آینده سیاسی کشور ناچار شود با «آنری» دوک‌ اعظم این کشور مذاکره کند.دوک اعظم لوکزامبورگ از محبوبیت  ۶۰۰ هزار نفری در این کشور کوچک اروپایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب حزب سوسیال‌مسیحی مردم (CSV)  بیست و هشت درصد از آرا را به دست آورد و توانست از رقیب خود یعنی حزب دموکراتیک(DP)  که فقط ۱۶ درصد رای به دست آورده، پیشی بگیرد.  ۲۵۶ هزار نفر در انتخابات دیروز واجد شرکت در انتخابات بودند.

به این ترتیب امکان دارد که حزب مردم خواستار فعالیت در سمت حزب قالب در عرصه سیاسی لوکزامبورگ شود و این در حالی است که این حزب در مقایسه با انتخابات دور قبل که سال ۲۰۱۳ برگذار شد، پنج درصد آرای کمتری به دست آورده است. این حزب از زمان جنگ جهانی دوم تا آخرین انتخابات یعنی زمانی که یونکر در پی یک رسوایی ناچار شد از سمت خودکناره‌گیری کند، در مسند قدرت بود.

تشکیل هر گونه دولت ائتلافی  نیازمند دست‌کم ۳۱ کرسی در مجلس قانونگذاری این کشور است که  ۶۰ کرسی دارد. پیش از برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده بود که بتل به دلیل سیاست‌های اقتصادی نامطلوبش و نیز کاهش حمایت از حزب دموکراتیک و ائتلاف حاکم، نتواند نتیجه مطلوبی کسب کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات شرکت در انتخابات جنگ جهانی دوم رسوایی دولت انتخابات جنگ جهانی دوم دولت شرکت در انتخابات کمیسیون اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طاهر درودی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تقریبا معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع‌ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از یک هزار و 450 زائر بالای 80 سال، 92 نفر زیر 18 سال، 9 هزار و 489 نفر بین 70 تا 80 سال سن دارند.

درودی در خصوص داروهای مورد نیاز بیان کرد: زائران می‌بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشند، البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته‌بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال‌ احمر ایران در عربستان سعودی است.

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • مبارزه ووشوکاران ۳۸ کشور در چین/ رقبای نمایندگان ایران مشخص شدند
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود