Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:38:39 GMT

خانه اولیاء در مدارس رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۸۴۶۴

خانه اولیاء در مدارس رونمایی می شود

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، یکی از اهداف این انجمن را بیان نقطه نظرات و مطالبات متقابل اولیای خانه و مدرسه عنوان کرد و گفت: در همین راستا، در هفته پیوند اولیاء و مربیان، از خانه اولیاء در مدارس رونمایی می شود.

«نورعلی عباسپور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان هر ساله 24 مهرماه آغاز می شود و تا 30 مهر ادامه دارد که امسال برنامه های این بزرگداشت را بر پایه شعار «خانواده دانا، دانش‌آموز توانا» تنظیم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره برنامه های هفته بزرگداشت پیوند اولیاء و مربیان اظهار داشت: در این هفته، تمام مدارس کشور با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و مسایل محلی و منطقه ای، برنامه هایی ارائه می دهند.
عباسپور یادآور شد: به جهت این که در آغازین روزهای سال تحصیلی هستیم، این هفته بهانه ای است تا خانواده ها و معلمان در کنار هم قرار بگیرند؛ به همین منظور دستورالعمل برنامه ویژه نشست مشترک خانواده ها با معلمان را به تمامی مدارس ابلاغ کردیم تا انتظارات خانواده ها از معلمان و مدرسه و متقابلا انتظاراتی که اولیا و معلمان مدرسه از خانواده ها دارند، در آن مطرح و مورد توجه قرارگیرد.
مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، به انتخابات شوراهای انجمن در این هفته اشاره کرد و گفت: در دو هفته اول مهرماه، در مدارس اعضای شوراهای انجمن انتخاب شدند و در این هفته، انتخابات هیات رییسه برگزار می شود که منتخبان به اتاق فکر مناطق آموزش و پرورش راه می یابند و در میان آنان، افرادی برای شورای انجمن استان ها انتخاب می شوند تا این انجمن را هدایت کنند.

**رونمایی از خانه اولیاء در هفته پیوند اولیاء و مربیان
عباسپور از برنامه متمرکز استان ها با حضور مسوولان آن استان و والدین و معلمان هم خبر داد و بیان داشت: به تناسب نامگذاری هایی که برای روزهای هفته بزرگداشت پیوند اولیاء و مربیان انجام شده است، محورهای بحث و گفت و گو و پیگیری مشخص کردیم. به عنوان نمونه، برای روز جمعه که به خانواده و تربیت حسینی نامگذاری شده است، با ائمه جمعه هماهنگی هایی انجام شده که مباحث نماز جمعه را به این بحث اختصاص بدهند.
وی افزود: به صورت متمرکز، برنامه ای هم با حضور وزیر آموزش و پرورش و مشارکت اعضای شورای انجمن و مدیران مدارس و روسای مناطق در یکی از مدارس منطقه 5 تهران در روز شنبه28 مهرماه خواهیم داشت که همان روز هم افتتاح خانه اولیا را به صورت نمادین انجام می شود.
عباسپور در توضیح این رونمایی گفت: به مدارس سراسر کشور توصیه کردیم که در جهت احترام و ارج نهادن به خانواده، بخشی از فضای مدرسه را به خانه اولیاء اختصاص دهند تا خانواده ها بتوانند در آنجا با معلمان و مدیر مدرسه گفتگو کنند.
عباسپور در ادامه افزود: در این هفته، 20 مرکز مشاور خانواده هم بازگشایی می شود تا خدمات تربیتی و مشاوره ای به خانواده ها ارائه دهند و با این افتتاحیه، مجموع مراکز به 350 مرکز مشاوره در سطح کشور می رسد.
وی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های چشمگیر خبرگزاری ها، صدا وسیما و سایر رسانه ها در جهت پیوند اولیا و مربیان گفت: خوشبختانه امسال شاهد توجه خوبی از سوی رسانه ها به این موضوع بودیم که قدمی رو به جلو برای برجسته سازی فرهنگ مشارکت در جامعه است.
همکاری انجمن اولیاء و مربیان با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جهت برگزاری کارگاه های آموزشی در این هم خبر دیگری بود که عباسپور درباره آن گفت: در این کارگاه ها، به مدرسان آموزش هایی تحت عنوان تاب آوری اجتماعی و گفت و گوی بین نسلی داده می شود تا پس از آموزش پذیری، بتوانند به خانواده ها انتقال دهند.
وی ادامه داد: در این هفته برنامه ای را هم با همکاری قوه قضاییه آغاز می کنیم که بر اساس آن، حدود 6 هزار مدرسه را تحت پوشش طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت به خانواده ها قرار می دهیم.
در هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان با شعار خانواده دانا، دانش‌آموز توانا، روز سه‌شنبه 24 مهرماه به عنوان روز «اولیا و مربیان، مطالبه‌گری وپاسخگویی»، چهارشنبه 25 مهرماه روز «خانه، مدرسه و کالای ایرانی»، پنج شنبه 26 مهرماه روز «خانواده شاداب، مدرسه با نشاط »، جمعه27 مهرماه روز «خانواده و تربیت حسینی»، شنبه 28 مهر ماه روز«خانواده، آموزش و مشاوره»، یک شنبه 29 مهر ماه روز «خانواده در سند تحول بنیادین » و دوشنبه 30 مهر ماه روز «اولیا و مربیان، گفت‌وگوی بین نسلی» نامگذاری شده است.

علمی**9294**2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش اوليا و مربيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱۰ مدرسه در استان در طول دولت سیزدهم استانداردسازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ایرج کریمی امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم 780 کلاس درس در استان استانداردسازی شده است، اظهار داشت: این تعداد استانداردسازی کلاس درس در 110 مدرسه در سطح استان بوده است.

وی با اشاره به هزینه 60 میلیارد تومانی برای استانداردسازی کلاس‌های درس، مطرح کرد: مجموعا 690 میلیارد تومان به مجموعه نوسازی مدارس استان در دولت سیزدهم اختصاص داده شد که در بخش‌های مختلف احداث مدارس و تجهیز مدارس هزینه شده است. جهت حذف مدارس کانکسی، 19 مدرسه کانکسی در دستور کار قرار گرفته که برای 10 مدرسه تامین زمین شده و عملیات آن آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث یک هزار کلاس درس در استان، بیان کرد: 500 کلاس درس تخریب و نوسازی و 500 کلاس درس نیز احداث خواهند شد که نیازمند کمک خیرین مدرسه‌ساز در استان است.

کریمی با اشاره به اینکه 8 هزار کلاس درس از 10 هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز هستند، ادامه داد: 42 میلیارد تومان برای ایزوگام و آسفالت مدارس در قالب هزینه قیر در سطح مدارس استان، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 18 احداث مدارس آموزش و پرورش به ازای هر 200 واحد مسکونی یک مدرسه باید احداث شود، گفت: در منطقه منظریه شهرکرد 16 باب مدرسه مورد نیاز است. همت و کمک راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و خیرین در ساخت مدارس این منطقه نیاز است.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • تحویل ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل تا پایان سال
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند مقام سازی هستند
  • استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری
  • برخی شهرک‌های زنجان کمبود مدرسه دارند
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • ۲۰۷ کلاس درس در سال ‌۱۴۰۳ ساخته می‌شود
  • مدارس نوبت عصر شهر قزوین «پنجاه‌به‌در» تعطیل است
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار