Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:26:02 GMT

دوره میثاق طلبگی طلاب در قم به کار خود پایان داد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۸۵۳۰

دوره میثاق طلبگی طلاب در قم به کار خود پایان داد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز خبر حوزه، در این دوره که مباحث مربوط به میثاق طلبگی با حضور قریب به ۲۰۰ نفر از داوطلبان جدیدالورود به حوزه‌های علمیه، توسط اساتید برجسته برگزار شده بود، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی و برگزاری جلسه‌ای صمیمی در قالب پرسش و پاسخ با داوطلبان جوان به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌نژاد، مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه در سخنانی گفت: طرح میثاق طلبگی می‌تواند پیش زمینه‌ای برای آشنایی طلاب جدیدالورود با محیط دینی باشد، اجرای این طرح می‌تواند آغاز سال جدید تحصیلی طلاب را موفق‌آمیزتر کند و طلاب جدیدالورود با استرس کمی تحصیل در مدارس علمیه را آغاز کنند.

این مدیر تهذیبی ادامه داد: اگر ما بخواهیم جوانی که در مقاطع سیکل، دیپلم، لیسانس و بالاتر، داوطلب ورود به حوزه است را مستقیما در کلاس‌های حوزه بنشانیم و سپس دروس‎ حوزه را با آن تراکم مقابلش قرار دهیم که بعد‌ها به این فکر بیفتد کاش فرصتی بود که با آشنایی قبلی وارد این عرصه می‎شد تا انتخابی آگاهانه داشته باشد؛ واقعا به مصلحت نیست.

وی بیان کرد: اگر فردی کاملا حوزه را نشناخته و انتخاب آگاهانه نکرده باشد ـ. حالا چه احساساتی شده و چه با اصرار دیگران پا در این عرصه گذاشته باشد ـ. و پس از ماه‎ها پشیمان شود یا حوزه به این نتیجه برسد که وی گزینه مناسبی نیست؛ جدا و منفک کردنش از حوزه آسیب‌های فراوانی خواهد داشت. آسیب‎هایی که فرد می‎بیند را که پیش‎تر ذکر کردم و در مورد آسیب‎هایی که حوزه متحمل می‎شود نیز می‎توان به از بین رفتن وجوهات و امکاناتی اشاره کرد که در اختیار فرد قرار گرفته بود.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه در طول تعطیلات تابستان قریب به هزار داوطلب در طرح میثاق طلبگی حضور داشته‌اند، اظهار کرد: تأکید بر این است که این طرح قبل از شروع سال تحصیلی آموزش و پرورش و حوزه برگزار شود که متقاضیان برای ورود به این عرصه فرصتی مناسب برای تفکر و شناخت کافی، داشته باشند تا خود را با حوزه تطبیق بدهند و ببینند واقعا می‌خواهند و توانش را دارند یا خیر؛ البته نیاز است که حوزه نیز آنان را بشناسد و جوانی که می‌خواهد برایش سرمایه گذاری کند را مورد بررسی قرار دهد.

وی بیان کرد: عمده مباحثی که در هر دوره مطرح می‌شود؛ مباحث اخلاقی و تهذیبی است. «زی طلبگی»، «رسالت حوزوی»، «قرآن»، «مشاوره» از جمله کلاس‌های این دوره می‌باشد که در این تتمه دوره میثاق نیز شاهد برگزاری آن از سوی اساتید و برنامه ریزان بودیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا تهذیب میثاق ملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای

خبرگزار، مهر، گروه استان ها- سمیه محمدی: ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

این دوره از انتخابات بین دو نفر از کاندیداهایی که در دور گذشته بیشترین رای را آوردند ولی موفق نشدند یک پنجم کل آرا را از آن خود کنند برگزار می شود.

گفتنی است با برگزاری این دوره پرونده نمایندگان استان در این مرحله از انتخابات بسته و نمایندگان منتخب مردم استان خراسان جنوبی مشخص خواهند شد و به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

در همین زمینه علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: خوشبختانه مردم استان با مشارکت عالی مرحله قبلی انتخابات را پشت سر گذاشتند.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی به عنوان دومین استان کشور در زمینه مشارکت مردم در انتخابات بوده که این از افتخارات مردم این خطه است.

فرماندار بیرجند گفت: از چهار حوزه انتخابی که در انتخابات مجلس در خراسان جنوبی داشته‌ایم در سه حوزه در مرحله اول، کاندیداها ۲۰ درصد آرا را کسب کردند و در همه حوزه ها به جز حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف نمایندگان و منتخبان مردم به مجلس راه پیدا کردند.

فاضلی فرد افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف به واسطه رقابت شدیدی که بین ۳۳ کاندیدا وجود داشت هیچکدام از این کاندیداها نتوانستند یک پنجم کل آرا را کسب کنند لذا انتخابات بین دو نفر از کاندیداهایی که بیشترین آرا را آوردند یعنی آقایان سید حسن هاشمی و مولوی علی حقیقی به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خواهیم بود، یادآور شد: قطعاً مردم عزیزمان آن تعهدی را که همراه با شعور سیاسی دارند با همان مشارکت بالای دوره قبل، در این دوره در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

پیش بینی شعب سیار اخذ رای

فرماندار بیرجند گفت: انتخابات استان در ۲۱ اردیبهشت ماه کامل خواهد شد و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد.

فاضلی فرد با اشاره به اینکه برای اخذ رای مردم در مرحله قبل ۲۱ درصد شعب اخذ رای در حوزه انتخابی بیرجند، در میان و خوسف افزایش داده شد، بیان داشت: خوشبختانه وضعیت خوبی داشته‌ایم فقط مشکلی که به وجود آمد این بود که در دو سه شعبه به دلیل استقبال بی‌نظیر رای دهندگان و با توجه به اینکه ارائه مدرک حذف شد در خوابگاه‌های دانشجویان و زندانیان لزومی به ارائه مدرک رسمی وجود نداشت به صرف اینکه کد ملی آنها از سامانه هویت تشخیص داده می‌شد و تاییدیه از سامانه اخذ می‌گردید این افراد می‌توانستند رای بدهند به همین دلیل حجم زیادی از رای دهندگان وجود داشتند.

فرماندار بیرجند گفت: پیش بینی شده است در این مرحله دو صندوق سیار هم اضافه شوند، آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط وجود دارد و همه شرایط مهیا است.

فاضلی فرد بیان داشت: طبق ماده ۱۳ قانون این انتظار وجود دارد که همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

۲۸۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

وی با اشاره به اینکه برای این مرحله از انتخابات برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۲۸۷ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۴۵ شعبه آن شهری ۱۴۲ شعبه روستایی است، یادآور شد: از مجموع شعب ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه نیز سیار هستند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه پیش بینی شده از ۱۴۰۰ نفر دست‌اندرکار به عنوان اعضای شعبه در حوزه انتخابیه شهرستان بیرجند، مشغول اخذ رای باشند، افزود: همچنین پیش بینی شده بین ۷ تا ۹ نفر اعضای شعبه و کاربران باشند، یک نفر نماینده فرماندار به عنوان مدیر شعبه، یک نفر بازرس وزارت کشور، ۳ تا ۵ نفر نیز ناظرین شورای نگهبان، دو تا چهار نفر هم بر اساس موقعیت شعبه محافظین صندوق هستند که همکاری خواهند کرد و یک نفر تا سه نفر هم نیروی راننده که به بحث نقلیه این دوره از انتخابات کمک کرده و حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در دور دوم انتخابات دیگر درصد اهمیت ندارد و هر کدام از کاندیداهایی که بیشترین رای را بیاورند به عنوان نماینده مردم وارد مجلس خواهد شد.

فرماندار بیرجند موضوع مشارکت مردم را کلید واژه شعار امسال دانست و تصریح کرد: اهمیت موضوع اقتصادی به عنوان چندمین سالی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند و ششمین سال متوالی که تاکید ایشان بر موضوع تولید بوده آن هم با توصیه در مشارکت مردم است.

فاضلی فرد ادامه داد: حقیقتاً مشارکت مردم در بسیاری از جاها مشکل گشا بوده و هرجا که به مردم تکیه شده تجربه نشان داده موفق شده‌ایم.

وی بیان داشت: در مرحله قبلی انتخابات با وجود شرایط بد آب و هوایی و یخبندان بودن بسیاری از مسیرها شاهد همکاری خوب مردم بودیم.

۸۱ نقطه شهری برای تبلیغات کاندیداها

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تقویم اجرایی انتخابات در مرحله دوم ۲۱ فروردین شروع شده و یک ماه زمان این تقویم اجرایی است، گفت: تبلیغات رسمی کاندیداها از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات یعنی ۸ صبح بیستم اردیبهشت ماه تبلیغات مجاز آنها ادامه داشته و زمان دارد، کاندیداها نیز در چهارچوب قانون می‌توانند تبلیغات مجاز را همانند انتخابات دوره قبل انجام دهند.

وی از کاندیداهای این دوره از انتخابات و طرفدارانشان خواست تا در چهارچوب قانون حرکت کنند.

فرماندار بیرجند گفت: در سطح شهر ۸۱ نقطه با همکاری شهرداری برای تبلیغات کاندیداهای این دوره از انتخابات پیش‌بینی شده که این مکان‌ها به صورت رایگان در اختیار این نامزدها قرار خواهد گرفت و می‌توانند آثار تبلیغاتی مجاز خود را در آنجا نصب کنند.

وی ادامه داد: سایر ظرفیت‌های تبلیغاتی این سه شهرستان و کل حوزه شناسایی شده و به تایید هیئت تبلیغات در انتخابات در استانداری رسیده و این ظرفیت‌های تبلیغی به هر دو کاندیدا اعلام شده است.

فرماندار بیرجند اضافه کرد: علاوه بر این‌ها هر آنچه را هیئت نظارت بر انتخابات مصوب کند اعم از بیلبوردها و اماکن دیگر تبلیغاتی در این حوزه انتخابیه می تواند مورد استفاده کاندیداها قرار گیرد.

فرماندار بیرجند عنوان کرد: آثار تبلیغاتی در هر ابعادی که باشد در محل ستاد مانعی ندارد اما در سایر اماکن به غیر از ستاد آثار تبلیغاتی حداکثر باید ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر باشد.

فاضلی فرد در رابطه با نقاط روستایی صعب‌العبوری که هنوز ارتباط اینترنتی ندارند برای برگزاری انتخابات گفت: مسیر خط ۳ صندوق طوری تعریف شده که در ابتدای شروع به کار در روستاهای مستقر هستند که آنتن دهی دستگاه احراز هویت برخط بوده و ارتباط با سامانه‌ها برقرار است در این بین اگر چند روستای کوچک ارتباط نداشته باشند به صورت آفلاین رای آنها اخذ می شود.

کد خبر 6092750

دیگر خبرها

  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • ورود جمعی از طلاب مدرسه دارالسلام تهران به قزوین
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • افشای کینه شاه از قم
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند