Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: 22.38 درصد آسیب دیدگان اجتماعی کشور در استان تهران زندگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ نعمت الله ترکی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران در فرمانداری شمیرانات با اشاره به برنامه ششم توسعه و مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اولویت این طرح با آسیب هایی از جمله طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و کودکان کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این استان 20 درصد آسیب اجتماعی طلاق 14 درصد اعتیاد، 40 درصد کودکان کار و 13 درصد زنان سرپرست خانوار را دارد.
ترکی خاطرنشان کرد: بین سال‌های 92 تا 96 بیش از 20 درصد طلاق در استان تهران اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: در سال 95 از تعداد زوج هایی که با یکدیگر اختلاف داشتند 2303 زوج سازش کردند و در سال 96 این آمار به 759 نفر کاهش یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اظهار داشت: از سال 92 تا 96 تعداد کودکان کار و خیابان در این استان از 993 نفر به 3 هزار و 744 نفر در سال 96 رسیده است.
وی گفت: پدیده کودکان کار و خیابان همچون دیگر آسیب های اجتماعی معلول عوامل بیرونی مانند شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.
ترکی گفت: 75 درصد این کودکان به دلیل کمک به معاش خانواده به کار روی آوردند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران یادآور شد : 10 درصد کودکان به دلیل اجبار خانواده ، 13 درصد کودکان به دلیل شرایط نامطلوب محیط زیست، 8.6 درصد به دلیل بی سرپرستی و 8.6 درصد به دلیل نداشتن هزینه تحصیل تبدیل به کودکان کار شده اند.
ترکی همچنین با اشاره به وضعیت زنانه بی سرپرست و سرپرست خانوار اظهار داشت: 71 درصد این زنان به دلیل فوت همسر، 13 درصد به دلیل بدسرپرستی، 10 درصد به دلیل طلاق و 5 درصد به دلیل تجرد سرپرست خانوار شده‌اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامعه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: این برنامه 4 میلیون و 556 هزار و شش نفر را در بر خواهد گرفت و برای سال 1400 پیش بینی شده است.

تهرام/7244//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب هاي اجتماعي تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)

حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: صبح امروز پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، طرح ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و مسیر‌های منتهی به بهشت زهرا (س) با مشارکت یگان اجراییات شهرداری تهران، کلانتری ۱۷۱، اداره کل بهزیستی شهر تهران، پلیس راهور، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و سازمان بهشت زهرا (س) انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه‌های پر تردد و از مسیر‌های منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می‌شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه‌ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آنها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه‌ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع آوری شدند.

به گفته این مسئول، شناسایی سر شبکه‌های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا (س) در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان